افزایش مطلوب خدمات پزشکی در استان مرکزی
کد خبر: 3918492
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

افزایش مطلوب خدمات پزشکی در استان مرکزی

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و بالندگی خدمات پزشکی استان مرکزی در سال‌های اخیر در بخش خدمات و کیفیت به ویژه عمل‌های جراحی، تجهیزات و ارتقای سرانه درمانی نمود بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، امروز، دوم شهریور در مراسم گرامیداشت روز پزشک تأکید کرد: حفاظت و صیانت از سلامت مردم استان با حساسیت خاص کادر پزشکی دنبال می‌شود و مهار تقریبی بیماری در استان نشان از ارائه خدمات با کیفیت مطلوب دارد.

وی روز پزشک را فرصتی برای قدردانی از کادر درمان برشمرد و با اشاره به اینکه خدمات پزشکان در دوران دفاع مقدس و دفاع از سلامت مردم در شرایط کرونایی ماندگار است، اظهار کرد: براساس آموزه‌های دینی نجات جان یک انسان به منزله نجات کل جامعه و بشریت است و جامعه پزشکی این رسالت بزرگ را بر دوش داشته و در ماه‌های اخیر نشان داد که با روحیه فداکاری و تلاش مضاعف در عمل به سوگند خویش در خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند.

کریمی اضافه کرد: پزشکان چهره‌های ماندگار خدمت صادقانه به مردم هستند و امسال به دلیل شرایط خاص توفیق قدردانی حضوری از پزشکان میسر نشد. سازمان نظام پزشکی استان مرکزی وظیفه راهبری، پشتیبانی و هماهنگی با جامعه پزشکی را برعهده دارند و بسترساز خدمات جامعه پزشکی هستند.

وی بیان کرد: رشد و بالندگی خدمات پزشکی استان مرکزی در سال‌های اخیر در بخش خدمات و کیفیت به ویژه عمل‌های جراحی، تجهیزات و نیز ارتقای سرانه درمانی و سلامت با بهسازی و نوسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی برای حفاظت از سلامت مردم استان، نمود بیشتری پیدا کرده است.

مقایسه خدمات کادر درمان با مسائل اقتصادی غیرمنصفانه است

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این مراسم گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹ جامعه پزشکی و کادر درمانی فداکارانه و دلسوزانه‌تر از گذشته در کنار مردم قرار گرفتند، گرچه این قشر چندسالی است در جامعه مورد بی مهری و کم لطفی هستند، اما با این حال خدمات لازم درمانی را به مردم ارائه داده و در مقابل مردم نیز قدردان هستند.

وی بیان کرد: جای بسی تأسف است که تعدادی از مردم ارائه خدمات حوزه سلامت و خدمات پزشکی که با جان مردم سروکار دارد را با مسائل مادی مقایسه می‌کنند و گاهی اظهار نظرهای غیرمنصفانه می‌کنند. خدمات کادر درمان برای حفظ سلامت مردم با مسائل اقتصادی قابل مقایسه نیست.

جمالیان ادامه داد: نگاه به حرفه پزشکی بر مبنای دیدگاه مادی بسیار اشتباه است و افرادی که این کار والای انسانی را با دیدگاه مادی مقایسه می‌کنند یا از علم اقتصاد بی‌خبرند، یا از نیت جامعه پزشکی در ارائه خدمات صادقانه و فداکارانه به مردم اطلاعی ندارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کمبودهای زیرساختی و تجهیزاتی و حتی نیروی انسانی با فداکاری و از خودگذشتگی و قدرت ریسک پذیری بالای جامعه پزشکی جبران می‌شود گرچه در جامعه مورد غفلت واقع شده است. در شرایط دشوار و بحرانی کرونایی، جامعه پزشکی روزهای سختی را سپری کردند و عنوان مدافعان سلامت به حق برازنده این قشر است، چرا که تعداد زیادی از پزشکان و کادر درمان در این شرایط جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
captcha