ورود به خطوط قرمز یک میلیارد انسان چه نفعی برای آزادی دارد؟
کد خبر: 3932826
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

ورود به خطوط قرمز یک میلیارد انسان چه نفعی برای آزادی دارد؟

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان با بیان اینکه باید از ژورنالیست‌ها و مردم غرب این سوال را پرسید که ورود به خطوط قرمز یک میلیارد انسان چه نفعی برای حقوق بشر، تمدن، علم و آزادی دارد؟ آیا فکر نمی‌کنند در بازی‌های خطرناکی که دیگران سناریوی آن را نوشته‌اند، به عنوان یک مهره وارد می‌شوند؟

علوی کیاحجت‌الاسلام جعفر علوی‌کیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره پاسخ اخیر مکرون به خشم و انزجار مسلمانان نسبت به حمایت وی از نشریه اهانت‌کننده به ساحت رسول الله(ع) گفت: واقعه زشت و تلخی که رخ داد در ادامه سلسله وقایع زشتی است که در اروپای مدعی آزادی و تمدن و پیشرفت صورت می‌گیرد، واقعه‌ای که ضمن آنکه محکوم است و مورد تحمل نیست، اما باید درست مورد تحلیل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این واقعه ابعاد مختلفی دارد که باید مورد کنکاش قرار گیرند، اظهار کرد: یک مورد آن این است که دشمن با انجام این عملیات‌های روانی شاید به دنبال این باشد که میزان هوشیاری و پا به کار بودن مسلمین را مورد ارزیابی قرار دهد. به مقدس‌ترین شخصیت مسلمین اهانت می‌شود و دولت‌مردانی که در هفته قبل از آن اتفاق، ادعای رفع مشکلات و کمک به حل بن‌بست‌های برخی کشورهای اسلامی دارند، از آن عمل زشت که توهین به مقدس‎‌ترین شخصیت اسلامی است، حمایت می‌کنند.

علوی‌کیا ادامه داد: به نظر می‌رسد این عملیات برای این است که ببینند مسلمین چه واکنشی نسبت به این واقعه نشان می‌دهند. آیا مسلمین از خود غیرت دینی به نسبت به پیامبر(ص) دارند؟ این برای دشمن مهم است. اگر ببینند مسلمین نسبت به این وقایع عمل درخور و شایسته‌ای نشان نمی‌دهند منتظر اقدامات زشت‌تر و بدتری از دشمن باید باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان با اشاره به پاسخ مکرون مبنی بر حمایت از آزادی مطبوعات فارغ از محتوای آنها گفت: این سخن که یک نشریه در کشوری فارغ از هر محتوا، مشمول آزادی بیان است و نباید متعرض او باشیم، به ظاهر موضوع ساده و کوچکی است و شاید برخی از حکام اسلامی به این بهانه از زیر بار مسئولیتی که بر دوش دارند شانه خالی کنند، اما دشمن با همین نکته کوچک به دنبال این است که عکس‌العمل مسلمین را محک بزند، آن هم در زمانی که برخی از حکام خائن کشورهای اسلامی با کینه‌توزترین دشمن مسلمانان یعنی اسرائیل ارتباط سیاسی برقرار می‌کنند. آنها به دنبال این هستند که در شرایط این چنینی، مسلمین به مسائل مهم خود توجه دارند یا می‌شود بلاهای دیگری هم بر سرشان آورد؟

وی افزود: نکته دوم این است که شاید کسی بپرسد این محکومیت‌ها و بیانیه صادر کردن‌ها چه نتیجه‌ای دارد؟ الان نباید سکوت کرد و این عمل باید محکوم شود. کشورهای اسلامی باید مکرون را به این نتیجه برسانند که بازی خطرناکی را شروع کرده است. مسلمین و مسئولان کشورهای اسلامی باید به مکرون نشان بدهند مانند گذشته فرش قرمز برای او که پهن نمی‌کنند و با او به عنوان کسی که اجازه می‌دهد به مقدس‌ترین شخص اسلام توهین شود، معامله می‌کنند. حرف‌ها و لبخندها و اعلام همراهی او برای رفع مشکلات کشورهای اسلامی را جدی نمی‌گیرند و مکرون باید بداند این موضوع برای او بی‌هزینه نخواهد بود.

علوی‌کیا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نکته دیگر در بررسی این موضوع این است که صهیونیست‌ها که در کشورهای غربی نفوذ بسیار زیادی دارند، تلاششان این است که حکام غربی و نظام‌های غربی را به ورطه مبارزه با مسلمین بکشانند. از این رو نباید دور از ذهن بدانیم که اینها نشریه‌ای را تشویق کنند که با کشیدن کاریکاتوری وارد خطوط قرمز مسلمین شود و از آن طرف خودشان با توطئه‌چینی اقداماتی برای اعمال خشونت در این کشورها انجام دهند و به خشونت‌ها و دشمنی‌ها دامن بزنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان گفت: باید از ژورنالیست‌های غربی، مردم، جوانان و فرهیختگان غربی این سوال را پرسید که ورود به خطوط قرمز یک میلیارد انسان چه منفعتی برای حقوق بشر، تمدن، فرهنگ، علم و آزادی دارد؟ چرا بهانه‌ای برای به هم ریختن اوضاع کشور ایجاد می‌شود؟ چرا چنین بهانه‌هایی شکل می‌گیرند و عده‌ای متهم می‌شوند؟ آیا فکر نمی‌کنند در بازی‌های خطرناکی که دیگران سناریوی آن را نوشته‌اند، به عنوان یک مهره وارد می‌شوند؟ باید این آگاهی را به غربی‌ها داد. نامه رهبر انقلاب به جوانان فرانسوی دقیقاً در همین راستا است که به آنها توجه دهد این موضوع به نفع خودشان هم نیست و مسأله فقط جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان نیست، بلکه این کار برای خود آنها که مسلمان نیستند نیز خطرناک، غیر قابل قبول و نامناسب است.

انتهای پیام
captcha