مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب «تماشاگه راز» در دورود برگزار می‌شود
کد خبر: 3935522
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب «تماشاگه راز» در دورود برگزار می‌شود

به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب «تماشاگه راز» تألیف استاد شهید مرتضی مطهری در شهرستان دورود برگزار می‏‌شود.

خلاصه‌نویسی کتاب «تماشاگه راز» در دورودبهروز توحیدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از برگزاری مسابقه خلاصه‌نویسی «تماشاگه راز» تألیف استاد شهید مرتضی مطهری خبر داد و گفت: این مسابقه فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب به‌ویژه در ایام کرونا که بر لزوم در خانه ماندن تأکید می‎شود، و همچنین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان دورود در حال برگزاری است.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه فرهنگی و کتابخوانی می‎توانند با مطالعه کتاب مذکور که در فضای مجازی نیز قابل دسترسی است، یک خلاصه از کتاب را حداکثر در 300 کلمه خلاصه‌نویسی کرده و آن‌را به ایمیل doroud.farhang.gov.gmih.com ارسال کنند.

توحیدیان دیدار فعالان عرصه کتاب و جمعی از نویسندگان با امام جمعه شهرستان دورود، توزیع کتاب در مناطق محروم شهرستان دورود، دیدار با کتاب‌فروشان سطح شهر را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در دورود برشمرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی می‎طلبد در راستای تروج و تشویق مردم به‌ویژه نسل نوجوان و جوان و حتی کودکان به مطالعه کتاب تلاش داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود در ادامه به شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: متأسفانه شیوع و همه‌گیری این بیماری باعث شد برای اجرای برنامه‌های فرهنگ و هنری با مشکل مواجه باشیم چراکه حفظ سلامتی مردم در اولویت همه فعالیت‌ها بود که در این راستا برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: برگزاری چندین برنامه و جشنواره فرهنگی و هنری در سال‌ جاری پیش‌بینی شده و چنانچه نتوانیم این جشنواره‌ها را به‌دلیل تصمیمات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به‌صورت حضوری برگزار کنیم به‌طور حتم در بستر فضای مجازی در طول سال برگزار خواهد شد.

توحیدیان با تأکید بر اینکه وظیفه ما حفظ سلامت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر است، افزود: نباید به‌دلیل شیوع این بیماری از آموزش و ترویج مسائل فرهنگی و هنری در قالب برنامه‌های آموزشی و برگزاری جشنواره‌های متعدد غافل شده و این‌گونه فعالیت‌ها متوقف شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود گفت: بستر فضای مجازی بهترین راهکار در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در وضعیت کنونی به‌شمار می‌رود و انتظار داریم انجمن‌های فرهنگی و هنری که با ارشاد همکاری دارند برنامه و جشنواره‌های خود را با موضوعات مسائل اجتماعی، کرونا، عفاف و حجاب،  اقامه نماز، حقوق شهروندی  را به این اداره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha