برگزاری کارگاه مجازی «بهسازی روابط بین فردی» در جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3945368
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

برگزاری کارگاه مجازی «بهسازی روابط بین فردی» در جهاددانشگاهی اردبیل

کارگاه آموزشی مجازی «بهسازی روابط بین فردی» به همت معاونت فرهنگی و مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

برگزاری کارگاه مجازی «بهسازی روابط بین فردی» در جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، کارگاه آموزشی مجازی «بهسازی روابط بین فردی»، 14دی‌ماه با حضور بیش از ۳۰ نفر از علاقه‌مندان به منظور ایجاد ارتباط موثر، آشنایی با روش‌های مقابله با اختلاف، ارتقاء نفوذ کلام و درک متقابل در برقراری ارتباط برگزار شد.

در این کارگاه سید جواد سیدنواز ساعی، جامعه شناس و مدرس دانشگاه، با بیان اینکه برقرار ارتباط مؤثر با دیگران، بدون یادگیری تکنیک‌های لازم شکل نمی‌گیرد، افزود: ارتباط فرآیندی است که طی آن اطلاعات، عقاید، افکار و احساسات خود را از طریق تماس مستقیم یا غیرمستقیم به دیگران انتقال دهیم.

سیدنواز ساعی، به نقش برقراری ارتباط مطلوب در رسیدن به نتایج اثربخش در زندگی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهارت‌های ارتباطی در شکل‌گیری یک ازدواج موفق، دوستی‌های پایدار، فرصت‌های شغلی بیشتر و پیشرفت در زمینه‌های مختلف نقش دارد.

وی با بیان اینکه برای تضمین احترام متقابل در جوامع باید مهارت و آگاهی لازم از روابط بین فردی داشته باشیم، تصریح کرد: مهارت در برقراری ارتباط با دیگران، اعتماد به نفس فرد را بالا برده و به بهبود کیفیت زندگی و روابط مناسب با اعضای خانواده، به ویژه در ارتباط با فرزندان کمک می‌کند.

جامعه شناس و مدرس دانشگاه اضافه کرد: در هنگام برقراری ارتباط علاوه بر واژه، لحن گفتار و پیام‌های غیر کلامی بر میزان تاثیرگذاری آن بر طرف مقابل تاثیرگذار است.

سیدنواز ساعی با اشاره به اینکه با آشنایی از چگونگی بیان دیدگاه‌ها می‌توان در حل اختلاف بین افراد راهگشا بود، ادامه داد: یک فرد با مهارت در برقراری ارتباط، باید نسبت به موانع گفتگو آگاه بوده و تلاش کند تا با بررسی مستمر قابل درک بودن پیام و همچنین ارائه‌ی بازخورد مناسب، موانع ارتباط را کاهش دهد.

انتهای پیام
captcha