راهیان نور؛ موقعیت ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار
کد خبر: 3952596
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

راهیان نور؛ موقعیت ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس یک دانشگاه انسان‌ساز بود، گفت: اکنون هم اردوهای راهیان نور موقعیت ارزشمندی را برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کرده است.

اردوهای راهیان نور؛ موقعیت ارزشمند تربیتی برای انتقال فرهنگ ایثاربه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش، امروز، ۱۹ بهمن‌ در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با دستان خالی، ایمان به خدا، همراهی مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و باید دستاوردهای آن به جامعه به‌ویژه نسل آینده‌ساز منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه اهداف انقلاب اسلامی در تعارض با منافع دشمنان بوده و از همین‌ رو همه تلاش خود را برای تخریب انقلاب به‌کار گرفتند، ابراز کرد: مردم ایران با وجود سختی‌ها، مشکلات و دسیسه‌های دشمنان مثل کوه ایستاده‌اند و وظیفه ما حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

این مسئول عامل نخست پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان مردم دانست و گفت: مردم خواهان تحقق اهداف اسلام بودند و دیگر عامل پیروزی انقلاب این بود که مردم با وحدت و توحید کلمه در برابر سلطه ایستادند و وجود رهبری نیز عامل سوم و اصلی انقلاب اسلامی است. دشمن بر روی این سه عامل سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده و تلاش دارد قلب‌ها و مغزها را از مسیر انقلاب منحرف کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت تفکر در خصوص چگونگی ادامه راه پرصلابت جمهوری اسلامی در دهه فجر انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: باید همگان به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند و گفتمان انقلاب در همه بخش‌ها جاری و ساری شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جبهه جنگ‌ نرم پایه‌های ایمانی را مورد هدف قرار داده است، ادامه داد:  امید دشمن، حمله به باورهای دینی مردم است و تلاش دارد با ایجاد شکاف بین ملت و نظام و رخنه به خانواده‌ها پایه‌های انقلاب را سست کند و هر کسی در هر پستی به دنبال ایجاد شکاف باشد، به کشور خیانت کرده است.

کاظمی اردوی راهیان نور را گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: اگر ایثارگری‌های شهدا و خانواده آن‌ها نبود، چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند. دانشگاه جنگ یک دانشگاه انسان‌سازی بود، بخش مهم جنگ، فرهنگ جنگ بود که دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند و اکنون اردوهای راهیان نور موقعیت ارزشمند تربیتی برای دانش‌‌آموزان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، دشمنان ایران را به زانو درآورده است، یادآور شد: دشمن در تلاش برای تضعیف این فرهنگ است. باید با تبیین و توصیف درست، فرهنگ شهادت را به نسل جوان معرفی کنیم و خوشبختانه در زمینه  ترویج فرهنگ شهادت موفق بوده‌ایم.

کاظمی با اشاره به امیدواری رهبر معظم انقلاب به نسل جوان، تصریح کرد: دشمن از هیچ تلاشی برای سست کردن اعتقادات نوجوانان و جوانان فروگذار نمی‌کند و در مقابل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرات فرامرزی هم داشته و دشمن را در سوریه، عراق، لبنان و یمن به زمین زده است.

انتهای پیام
captcha