غفلت مایه هدررفت اهداف نظام خواهد بود
کد خبر: 3953591
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
امام‌جمعه موقت شهرکرد:

غفلت مایه هدررفت اهداف نظام خواهد بود

امام‌جمعه موقت شهرکرد غفلت را مایه هدررفت اهداف نظام دانست و گفت: ارکان مملکتی باید توان خود را برای این مهم به‌کار بگیرند، چراکه این افراد تنها مربوط به خود نیستند و آبروی اسلام، ایران و مملکت اسلام مطرح است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد، ۲۴ بهمن‌ماه در خطبه‌ نخست نماز جمعه این شهرستان به بیان پرسشی از سوی یکی از یاران امام هادی(ع) پرداخت و اظهار کرد: پرسش مطرح‌ شده درباره زمان ظهور امام دوازدهم(ع) بود و امام هادی(ع) در پاسخ به این پرسش، ظهور را مربوط به زمانی از تاریخ دانست که مردم مانند ترازو عمل می‌کنند.

وی افزود: در زمان ظهور، افرادی باید دولت امام دوازدهم(عج) را یاری کرده و جزو کارگزاران و تشکیلات حضرت باشند، این افراد حکم ترازو را پیدا کرده و اهل رعایت عدل هستند.

فاطمی تأکید کرد: در تربیت‌های عمومی، خانوادگی، رسانه‌ای، کلان و کوچکی که در جامعه رخ می‌دهد، افراد باید به سمت تقوا، رعایت حقوق یکدیگر و اهمیت حلال و حرام سوق داده شوند.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه رزق و روزی پاک و حلال از مهم‌ترین مسائل دین مقدس اسلام است، یادآور شد: مال حرام و دغل‌آلود و شبهه‌ناک، آثار و عواقب وخیمی دارد که در آموزه‌ها فراوان به آن اشاره شده است.

وی در ادامه گفت: در طول تاریخ افرادی بر اثر تربیت نامناسب، بی‌موالاتی و بی‌توجه بودن محیط اطراف و اطرافیان خطا می‌کنند، اما باید گفت که یک انسان به‌ یک‌باره خطا نمی‌کند و این انسان از روز نخست تحت تأثیر تربیت نامناسب بوده است.

فاطمی اضافه کرد: مسائلی مانند گران‌فروشی، جنس بد را به جای جنس مرغوب عرضه کردن و... در تربیت برخی افراد نهفته باقی می‌ماند، ممکن است به اشتباه فرد خود را در جرگه انسان‌های مسلمان نیز معرفی کند اما چنین فرصت‌هایی برای فرد پیش آمده و چنین خطاهایی از آنان سر می‌زند.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه مال حرام، انسان را از هدایت دور می‌کند، یادآور شد: مسلما اگر این مسئله از ابتدا و در تربیت افراد مدنظر قرار بگیرد، جامعه‌ای پاک‌تر و به هدایت نزدیک‌ شده خواهیم داشت.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرکرد نیز به بیان تاریخ مختصری از حکومت‌های شیعه در ایران پرداخت و اظهار کرد: در طی تاریخ اسلام، حکومت‌هایی با رویکرد اعتقادی به‌وجود آمده است، چندین سلطه سلطنتی و حکومتی توسط ذریه پیامبر(ص) در جای جای اسلام تشکیل شد، در ایران اسلامی نیز یکی از اولین سلسله‌های شیعی مذهب علویان بودند که در حدود ۷۰ سال و در مازندران حکومت می‌کردند.

فاطمی افزود: سلسله علوی نیز از سادات بوده و در منطقه گیلان حکومت دیرپایی داشتند، سادات مرعشی نیز در مازندران و از قرن هفتم حکومت تشکیل داده و تا زمان صفویه حکومت‌های محلی‌شان ادامه پیدا کرد، البته در کشورهای یمن و مراکش نیز حکومت‌های شیعه تشکیل شد که این دولت‌ها رنگ حکومت را به خود پیدا می‌کردند و آن‌چنان پایبند به عقاید نبودند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی از جهاتی قابل مقایسه به حکومت‌های پیشین نبود، ادامه داد: چراکه مردم، این حکومت‌ها را به‌وجود آوردند و خود به صحنه آمدند و در رأس این نظام نیز مرجعیت بی‌‎سابقه حاکم بود.

وی با بیان اینکه در رأس حکومت مقتدر جمهوری اسلامی، ولایت فقیه قرار دارد، تصریح کرد: این مهم، امتیازی بزرگ و بی‌سابقه است که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب برای آن تلاش کرده‌اند و باید همه برای افتخار و سربلندی این نظام بکوشند.

فاطمی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ایران، تنها مسائل اقتصادی مدنظر نیست، گفت: در این نظام مسائل مادی نیز مورد توجه است، مسائلی مانند غارت و چپاول در زمان قبل از انقلاب نیز وجود داشت اما با رهبری امام خمینی(ره)، اقتدار نظام حفظ شد که این اقتدار قابل مقایسه با اوایل انقلاب و زمان قبل از آن نیست و باید مسئولان اقتدار کشور را حفظ کنند.

امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: اهداف نظام باید طبق آموزه‌ها و برنامه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد، سهم مهمی از این موضوع مربوط به دولت است و امیدواریم که این میراث گرانبها از همه جهت رعایت شود و انقلاب را به اهداف خود بیشتر نزدیک کند.

وی غفلت را مایه هدررفت اهداف نظام دانست و بیان کرد: ارکان مملکتی باید توان خود را برای این مهم به‌کار بگیرند، چراکه این افراد تنها مربوط به خود نیستند و آبروی اسلام، ایران و مملکت اسلام مطرح است.

فاطمی یادآور شد: یک ذره قصور و سستی باعث می‌شود تا تشیع و میراث پیامبر اکرم(ص) آسیب ببیند و هرشخصی که خدمت می‌کند باید این مسئولیت را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام
captcha