دفاع از سلامت مردم خط قرمز است / وضعیت زرد 13 شهرستان فارس
کد خبر: 3954047
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

دفاع از سلامت مردم خط قرمز است / وضعیت زرد 13 شهرستان فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری كرونا دفاع از سلامت مردم را خط قرمز توصیف كرد و از تشدید مراقبت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت شكننده كرونایی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز، 26 بهمن‌‌ماه در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه دفاع از سلامت مردم خط قرمز ماست، گفت: مراقبت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت شکننده کرونایی تشدید می‌شود.

وی افزود: همه توان خود را به  کار بسته‌ایم که با استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در ماه پایانی سال کسبه و اصناف فعالیت راحت‌تری داشته باشند و زندگی مردم آسوده‌تر سپری شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه زنگ خطر شیوع کرونا در استان فارس به صدا در آمده است، علت این امر را خیز دوباره کرونا در استان‌های همجوار دانست و گفت: با توجه به مراودات مردم استان‌های همجوار با استان فارس باید بسیار مراقب باشیم.

قاسم‌پور با اشاره به ینکه آمار مراجعین به مراکز درمانی افزایش داشته و با ادامه این روند روزهای سختی را در پیش‌رو خواهیم داشت، گفت: عادی‌انگاری و برگزاری تجمع‌های و دورهمی‌های خانوادگی، تشییع جنازه‌ها، مراسم ختم و عروسی خطرناک است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین یکی از  خطرناک‌ترین اقدامات را دیدار جوانان با افراد مسن دانست و خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به این موضوع شد.

وی با بیان اینکه پیک چهارم کرونا در فارس نگران‌کننده خواهد بود، اظهار کرد: در صورت شروع پیک چهارم شاهد افزایش تلفات خواهیم بود.

قاسم‌پور از آغاز واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در استان با رعایت اولویت‌های اعلامی ستاد ملی و وزارت بهداشت در استان خبر داد و گفت: این واکسن در مرحله نخست به کادر درمانی بخش‌های مراقبت ویژه بیماری کرونا تزریق شده است.

معاون استاندار فارس از ادامه پیگیری‌های جدی اطرافیان بیماران برای شناسائی موارد ابتلا و تسهیل در مراقبت از آن‌ها خبر داد و تأکید کرد: کاهش آمار کرونا نیازمند مراقبت و مشارکت مردم است.

وی همچنین تشریح آخرین وضعیت مناطق مختلف استان پرداخت و گفت: ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی و  ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون استاندار فارس با بیان اینكه درصد مثبت شدن تست‌ها در حال حاضر  ۱۷ درصد و بهبودی مبتلایان  ۹۷ درصد است، به در پیش بودن اعیاد و مراسم ماه‌های رجب، شعبان و رمضان اشاره كرد و از مردم خواست هر گونه مراسمی را به‌صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha