اعلام فراخوان طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» در کردستان
کد خبر: 3954999
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

اعلام فراخوان طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان هفتمین دوره اجرای طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب سال» در استان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌شود.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی از اعلام فراخوان هفتمین برنامه «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب سال» در استان کردستان خبر داد و افزود: این برنامه با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ از سـوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسـر ایـران بـرای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگـزار شـد و از آن سـال به بعد به خاطر استقبال خوبی کـه از این طرح شد و همچنین برآوردهای مثبت کارشناسان از آن، به‌صورت سـالانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایـن برنامه، طرحی ملی و بومی بوده که بر اساس اقتضائات کشـورمان برنامه‌ریزی و اجرا شده اسـت، افزود: در هرسـال یـک شـهر به‌عنوان پایتخت کتاب از بین شهرهای نامزد انتخاب و معرفی خواهد شد.

رستمی ادامه داد: این طرح، برنامه‌ای است که در آن مشارکت‌جویی، تمرکززدایی، توجـه به‌نظام برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های بلندمدت فرهنگـی نیز در سـطوح محلی تمرین می‌شود. برنامه‌های هر شهر در زمینه ترویج کتاب‌خوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

وی اظهار کرد: شهرهای متقاضی شرکت در این برنامه باید مدارک لازم را تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ از طریق پست به دبیرخانه مرکزی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به نشانی: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره۷، ساختمان فجر، طبقه۵، کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: همچنین شهرهای متقاضی می‌توانند با استفاده از سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس bookpromotion.ir و تکمیل فرم شرکت در هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران نسبت به ثبت‌نام در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha