تولید و انتشار بیش از 22 هزار اثر فرهنگی و تربیتی در بستر شاد
کد خبر: 3957456
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

تولید و انتشار بیش از 22 هزار اثر فرهنگی و تربیتی در بستر شاد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در سال تحصیلی جاری، بیش از 22 هزار اثر فرهنگی و تربیتی در پیام‌رسان شاد تولید و در گروه‌ها و کانال‌های استانی و کشوری منتشر شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان امروز، 13 اسفندماه در سخنانی با تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: تأسیس نهاد نوپای امور تربیتی توسط شهیدان والامقام رجایی و باهنر سرآغازی بر مأموریت دشوار مربیان تربیتی به‌عنوان پیشقراوان انقلاب اسلامی در دل مدارس است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی در مدارس، افزود: اجرای سند تحول بنیادین و رسیدن به حیات طیبه، غایت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی نظام تعلیم و تربیت است. در سال تحصیلی 1400_ 1399 بیش از 22 هزار اثر فرهنگی و تربیتی در پیام‌رسان شاد تولید و در گروه‌ها و کانال‌های استانی و کشوری منتشر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به پیشگامی استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، گفت: با شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در شبکه شاد ارائه می‌شود و اجرای برنامه‌هایی نظیر «با هنر در خانه بمانیم»، «جشنواره فرهنگی سردار جنگل»، «من محمد(ص) را دوست دارم»، «پرستار فداکار»، «جمله‌ای به امام عشق»، «حافظ‌خوانی» و «من و کتابخانه‌ام» از برنامه‌های ابتکاری آموزش و پرورش استان بوده که در این راستا بیش از هفت هزار و 600 محتوای فرهنگی، هنری و تربیتی در پیام رسان شاد تولید و منتشر شده است.

عباسی غریب با بیان اجرای برنامه راهیان نور به‌صورت مجازی در سال تحصیلی جاری، گفت: این برنامه در دو مرحله برگزار شد که در آذرماه، 36 هزار و 300 نفر و در بهمن‌ماه 61 هزار و 400 نفر به‌صورت آنلاین در این برنامه شرکت کردند.

وی با اشاره به شرکت 216 هزار دانش‌آموز گیلانی در مسابقات فرهنگی و هنری، گفت: شرکت در برنامه‌ها و جشنواره‌های کشوری علمدار، نوغلامان حسینی، آینه زمان، خرید کالای ایرانی، برنامه مهتاب در نور و همچنین شرکت در پرسش مهر 21 از جمله این برنامه‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در تعمیق فرهنگ قرآنی در مدارس، گفت: شرکت 160 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز از جمله برگزاری جشن تکلیف با حضور 16 هزار دانش‌آموز سال سوم ابتدایی دختر در شبکه تلویزیونی باران و شاد، برگزاری طرح مصباح الهدایه در سیره حضرت فاطمه(س)، برگزاری طرح حفظ قرآن کریم، برپایی نماز جماعت در دو هزار و 72 مدرسه از جمله برنامه‌های حوزه قرآنی معاونت پرورشی است.

عباسی غریب با اشاره به اجرای طرح تربیتی نماد در 10 منطقه آموزشی و 669 مدرسه استان، یادآور شد: با وجود تلاش‌های خوبی که بین دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود، ضروری است این طرح و نظام ارجاع آن به صورت کامل اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha