90 واحد مسکونی برای مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم در حال احداث است
کد خبر: 3993614
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

90 واحد مسکونی برای مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم در حال احداث است

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:90 واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت این نهاد که در زلزله گرمه و جاجرم آسیب‌دیده‌اند اکنون در حال ساخت است.

90  واحد مسکونی برای مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم در حال احداث استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان، شمار واحدهای آسیب‌دیده مددجویان مناطق زلزله‌زده را ۱۷۸ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۸۸ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۹۰ واحد نیز نیازمند احداث است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی 54 واحد مسکونی مددجویانی که در چادر ساکن بودند هم‌اکنون آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه 11 واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد برای مددجویان شهرستان گرمه و در شهرستان جاجرم هم 43 واحد با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده نیز عملیات اجرایی واحدهای باقی‌مانده آغاز خواهد شد، افزود: از مجموع 90 واحد تخریب‌شده در زلزله ۶۳ واحد مسکونی مربوط به شهرستان جاجرم است و مابقی به شهرستان گرمه اختصاص دارد.

الهی راد به اختصاص دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی ۱۷۸ واحد مسکونی مددجویان مناطق زلزله‌زده این شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار بیش از یک میلیارد تومان برای تعمیرات مسکن آسیب‌دیده مددجویان زلزله‌زده در نظر گرفته‌ شده است.

وی مجموع خسارت واردشده به واحدهای مسکونی و اثاثیه مددجویان این نهاد را دو میلیارد و 800 میلیون تومان بیان کرد و گفت: یک میلیارد و 300 میلیون تومان این خسارت مربوط به شهرستان گرمه و مابقی نیز به مددجویان شهرستان جاجرم اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha