تمهیدات جدید برای تسهیل تحصیل دانشجویان تحت حمایت و کم‌بضاعت
کد خبر: 4001348
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
رییس کمیته امداد کشور خبر داد:

تمهیدات جدید برای تسهیل تحصیل دانشجویان تحت حمایت و کم‌بضاعت

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان در زمینه پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه و بن غذای دانشجویان تحت حمایت و کم‌بضاعت خارج از حمایت امداد همکاری می‌شود.

تمهیدات جدید برای تسهیل تحصیل دانشجویان تحت حمایت و کم‌بضاعتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، شب گذشته 7 مهرماه در آیین تجلیل از رتبه‌‍‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۰ و پذیرفته‌شدگان حوزه‌های علمیه زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: شما عزیزانی هستید که با تلاش و کوشش رتبه‌های خوبی را در کنکور سراسری کسب کردید و بدانید پیشرفت و آبادانی جامعه و کشور به دست شما جوانان است.

وی با بیان اینکه همکاران کمیته امداد خود را خادم شما دانش‌آموزان می‌دانند، افزود: کمیته امداد برای دانش‌آموزانی که در مقطع دیپلم هستند با برخی از مؤسسات آموزشی قرارداد منعقد کرده است و براساس این قرارداد دانش‌آموزان با شرکت در این دوره‌های آموزشی بهره‌مند خواهند شد.

رییس کمیته امداد کشور با بیان اینکه ۵۵ هزار دانشجو در کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: از این تعداد هزار و ۱۰۰ دانشجو از حمایت کمیته امداد خراسان‌جنوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به دیدار چند روز قبل مقام معظم رهبری با دانشجویان افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که روز عاشورا اوج ایثار و فداکاری برای اسلام است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: قشر دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی بالندگی عجیبی دارند و این امر را در دوران دفاع مقدس به خوبی نشان دادند؛ لذا باید به وجود این جوانان توانمند و برومند افتخار کرد.

وی افزود: بنده به شهرستان‌های زیادی سفر کردم که در آن سفر برخی مسئولان بلندپایه شهرستان و استان اعلام می‌کردند ما از کودکی یتیم و تحت پوشش کمیته امداد بزرگ شدیم و به اینجا رسیدیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان در زمینه پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه و بن غذای دانشجویان تحت حمایت و دانشجویان کم‌بضاعت خارج از حمایت امداد همکاری می‌شود.

بختیاری گفت: کسی که درد محرومیت را چشیده باشد به خوبی می‌تواند مشکلات مردم را حس و برای حل آنها اقدام کند.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به در حال تحصیل بودن حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز، هزار و ۱۰۰ دانشجو و ۱۹۹ طلبه که خانواده آنها زیر پوشش این نهاد هستند، گفت: امسال ۴۹۶ دانش‌آموز برای کنکور سراسری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۹۳ نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه ۲ خوابگاه دانش‌آموزی در نهبندان، ۲ خوابگاه در بیرجند و یک خوابگاه پسرانه زیر نظر امداد در سربیشه داریم افزود: کمیته امداد ۲ کانون فرهنگی در شهرستان‌های طبس و بیرجند فعال دارد که سالانه حدود سه هزار نفر از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و آموزشی آنها بهره می‌برند.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز کم بضاعت زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی در حال تحصیل هستند که در کنکور سراسری امسال ۱۲ نفر توانستند رتبه زیر ۲ هزار را کسب کنند.

در پایان این مراسم از ۴۱ دانشجو و طلبه تحت حمایت که جزو برترین‌های کنکور سراسری و پذیرفته‌شدگان حوزه‌های علمیه هستند، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha