۹۰ درصد گلزار‌های شهدای باخرز بهسازی شده است
کد خبر: 4024950
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
فرماندار باخرز:

۹۰ درصد گلزار‌های شهدای باخرز بهسازی شده است

فرماندار باخرز گفت: تاکنون ۹۰ درصد از گلزار‌های شهدای این شهرستان مرمت و بهسازی شده است.

گلزار شهدااحمد شافعی، فرماندار شهرستان باخرز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: ساماندهی گلزار شهدا بزرگ‌ترین اقدام فرهنگی و ارزشی و نیز کوچک‌ترین خدمتی است که می‌توان در حق خانواده‌های معظم شهدا انجام داد و همه دستگاه‌ مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به بهسازی 65درصد مزار شهدای باخرز از سال 97 تاکنون، عنوان کرد: این شهرستان مزین به 146 مزار شهداست که درحال حاضر 10 گلزار آن بهسازی نشده است.

شافعی بیان کرد: برای مرمت و بهسازی پروژه گلزار شهدای روستای سیه لاخ که اکنون در دست اجراست؛ 800 میلیون ریال تامین اعتبار شده که 600 میلیون آن از معین اقتصادی و 200 میلیون ریال دیگر توسط دهیاری روستا تأمین شده و تاکنون 300 میلیون ریال آن توسط معین اقتصادی پرداخت شده است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: شهدا فرزندان و عزیزان خانواده‌هایی هستند که امروز تنها با یک قاب عکس سر می‌کنند، برای ادامه دادن راه غیور مردانی که جانشان را در راستای حفظ نظام و مرز و بوم کشور تقدیم کرده‌اند، باید فرهنگ و ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه سازیم.

شافعی در پایان ضمن تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر و همراهی شورای اسلامی، دهیار و جمعی از مردم روستای سیه‌لاخ و نیز اقدامات انجام شده توسط بخشداری، دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان معین اقتصادی که در بهسازی مزار شهدای این منطقه مشارکت داشتند، بیان کرد: باید قدردان خانواده‌های شهدا و ایثارگران بود و با گام نهادن در راه ارزش‌های دینی و خدمتگزاری به مردم و نظام اسلامی، رهرو راستین شهدا باشیم.

شهرستان باخرز 146شهید، 318 جانباز و 9 آزاده را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام
captcha