تعاون را با زبان هنر ترویج کنیم
کد خبر: 4036542
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
وزیر کار:

تعاون را با زبان هنر ترویج کنیم

وزیر تعاون، تعاون، کار و تلاش را از محورهای اصلی فرهنگ اقتصادی اسلام دانست و افزود: خداوند به تعاون دستور می‌دهد لذا اگر می‌خواهیم فرهنگ تعاون را تعریف کنیم، باید از زبان هنر بهره ببریم.

تعاون را با زبان هنر ترویج کنیمبه گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه از اولین جشنواره فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای با محوریت تعاون و همدلی در سالن همایش‌های مجموعه تلاش، ۲۵ بهمن‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، افشین نجات سلیم، دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: از حضور وزیر تعاون در این مراسم بسیار تشکر می کنم؛ وی به واقع حامی هنر است. بخش تعاون دومین رکن اقتصادی کشور است، در همین راستا طرحی در نظر گرفته شد تا بر مبنای آن جشنواره برگزار شود.

وی با بیان اینکه بانک تعاون در برگزاری این رویداد کمک بسیاری کردند، اظهار کرد: حضور و استقبال مردم در این جشنواره بسیار چشمگیر بود؛ اتفاقی که امیدوارم باعث برگزاری بهتر دومین دوره جشنواره شود.

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این برنامه بیان کرد: بخش تعاون قسمت مردمی کشور است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است؛ این اتفاق، اقدامی در جهت معرفی بیشتر تعاون است.

وی ادامه داد: فیلم بهترین و جذاب ترین وسیله برای انتقال بیان مفاهیم است. برای مثال از فیلم «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد نام می‌برم که توانست دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد. این موضوع را در فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی نیز شاهد هستیم.

مسکنی تاکید کرد: از آیت الله جوادی آملی نقل شده که اگر پیامبران در زمان ما بودند از سینما برای تبلیغ دین استفاده می‌کردند. در همین راستا، امیدوارم سال آینده جشنواره با کیفیت‌تر و پرشورتری را شاهد باشیم.

تعاون را با زبان هنر ترویج کنیم

در ادامه مراسم، جلسه حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در نهج البلاغه، گوشه‌ای از هنر و کلام امیرالمومنین(ع) را شاهد هستیم، گفت: دو امام بزرگ انقلاب درباره هنر سخنانی مهمی را بیان کرده اند. امام (ره) می‌فرمایند «هنر دمیدن روح در کالبد بدن انسان است». مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند «آن مکتبی که هنر پایش نباشد از بین می‌رود». در همین راستا هنر یکی از ابزارهای بسیار اساسی در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وزیر تعاون، تعاون، کار و تلاش را از محورهای اصلی فرهنگ اقتصادی اسلام دانست و افزود: خداوند به تعاون دستور می‌دهد لذا اگر می‌خواهیم فرهنگ تعاون را تعریف کنیم، باید از زبان هنر بهره ببریم. از برگزارکنندگان این رویداد کمال تشکر را دارم و امیدوارم سال‌های بعد نیز چنین اتفاقی را شاهد باشیم.

در انتهای مراسم از برگزیدگان به شرح زیر تجلیل شد: 

داستانی
«امید روشن» ساخته شیرین کلانتری فرد
«قلب مهربان» به کارگردانی عیسی بابایی
«دست خدا» ساخته سمیه حسن زاده
«کاد» به کارگردانی وحید مهرجو
«لالایی» ساخته الهام خزایی
«دربست» به کارگردانی بهرام لطفی
«هم صدا» ساخته یوسف اسماعیل زاده
 
مستند داستانی
«قدم‌های همت» ساخته جواد صالحی
«لبخند عروسک ها» ساخته جواد صالحی
«وادی موران» ساخته عیسی بابایی
«آژیر» ساخته علی حاجی وند
 
فیلم داستانی
«اتحاد و همدلی» (موشن گرافی) ساخته شهروز گرانمایه
«کودکان زمین» (استاپ موشن) ساخته علی بهمنش
«تعاون» (استاپ موشن) به کارگردانی عاطفه جمشیدزاده
«اعتماد» ساخته عصمت رنجبر 
«مهاجر» به کارگردانی علی بهمنش
انتهای پیام
captcha