توزیع هوشمند میوه شب عید در اردبیل
کد خبر: 4037465
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

توزیع هوشمند میوه شب عید در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از توزیع میوه شب عید به قیمت مصوب با ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار از ۲۰ اسفندماه خبر داد.

توزیع هوشمند میوه شب عید در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، توزیع هوشمند کالا در دنیا روش مرسومی است که نقش مهمی در تنظیم و کنترل قیمت‌ها دارد.

بنابر گفته یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، برنامه توزیع هوشمند سیب و پرتقال از ۲۰ اسفندماه در استان انجام خواهد شد.

وی در جریان بازدید از سردخانه نگهداری میوه شب عید، گفت: با هدف تنظیم بازار و دسترسی راحت مردم به میوه شب عید، پرتقال و سیب کافی در سردخانه‌های استان اردبیل نگهداری می‌شود تا شاهد توزیع آن از دهه آخر اسفندماه در شهرستان‌های استان باشیم.

عبداللهی عابد، تصریح کرد: سیب مورد نیاز از باغ‌داران استان اردبیل به ویژه مشگین‌شهر تأمین و پرتقال نیز از استان‌های شمالی خریداری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: در شهر اردبیل قرار است ۳۰ تا ۴۰ غرفه و ایستگاه فروش میوه شب عید دایر شود تا مردم با نرخ مناسب، میوه ایام عید خود را تأمین کنند.

گفتنی است؛ گرچه بسیاری از فعالان بازار معتقدند که با توجه به فراوانی میوه نیازی به ذخیره سازی و دخالت دولت در امر تنظیم بازار نیست، اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ذخیره سازی و توزیع اینترنتی را راهی برای کنترل بازار و کاهش سودجویی دلالان و عوامل واسطه اعلام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha