محفل انس با قرآن در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4050312
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

محفل انس با قرآن در سنندج برگزار شد

محفل انس با قرآن به مناسبت گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، استاندار و جمعی از فعالان قرآنی شامگاه گذشته، 28 فروردین‌ماه در خانه کُرد سنندج برگزار شد.

محفل انس با قرآن در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، شامگاه گذشته، 28 فروردین‌ماه در محفل انس با قرآن کریم اظهار کرد: امروز برای عرض سلام، ادب و احترام خدمت فعالان قرآنی رسیده‌ام.

وی با اشاره به آیه 77 سوره واقعه «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ؛ که یقیناً این قرآن، قرآنی است ارجمند و باارزش»، افزود: با توجه به این آیه قران باید گفت قرآن یک کلام باارزش، سودمند، بزرگوارانه و عزیز است و هر مکتبی از آن بهره‌مند خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه امکان دست درازی در قرآن برای هیچ کس وجود ندارد، بیان کرد: برای بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن باید این کتاب الهی را درک کرده و در آن تدبر کرد.

وی ادامه داد: جز مطهرون و انسان‌های با معنویت کسی دیگر به قرآن دست پیدا نمی‌کند براین اساس همه با هم علاوه بر بهره‌مندی از لحن، زیبایی و قرائت شایسته قرآن باید روی آوردن به معنویت به معنای قرآن دست پیدا کنیم.

پورذهبی گفت: امیدوارم همه ما در پناه قرآن سربلند باشیم و روز به روز با معنویت بیشتر با قرآن آشنا و همراه باشیم.

قرآن؛ مهم‌ترین محور تبلیغ دین

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این محفل قرآنی اظهار کرد: با وجود گذشت 1400 سال از نزول قرآن با تدبر و دقت در آیات این کتاب آسمانی تازگی، هدایت و راهنمایی به روز آن برای ما مشخص خواهد شد.

وی جزء به جزء قرآن کریم را سرشار از درس، پند، راهکار و راهنمایی‌ برای بشریت دانست و افزود: قرآن چراغ راه هدایت ما بوده است و با پیروی از دستورات خداوند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهیم زد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: قرآن در 1400 سال گذشته زیاده‌خواهی‌های دشمنان را دیده و فرموده که این خواستن‌های دنیوی ارزشی ندارد و اگر تن به رضایت آن دادید، پایانی برای آن نیست.

وی پایداری در راه دین خدا را از دستورات مؤکد قرآن کریم دانست و گفت: با پیروی و اجرای دستورات انسان‌ساز قرآن می‌توان هدایتگر دیگران به راه راست بود.

رازیانی با اشاره به غریبه شدن جوانان امروز با مفاهیم دینی افزود: فعالان، مربیان و مدرسان قرآنی می‌توانند با رفتار محبت‌آمیز و در سایه علاقه به همنوعان خود زمینه را برای حضور پرشور جوانان در عرصه‌های دینی و قرآنی فراهم کنند و آن‌ها را به صراط مستقیم هدایت کنند.

وی با تأکید بر عزمی جزم برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در استان کردستان اظهار کرد: تحقق این مهم در جامعه به ویژه بین جوانان از گسترش آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مشکلات کنونی جامعه جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنمی برای تبلیغ دین دانست و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین محورهای تبلیغی که روحانیون شیعه و سنی باید توجه جدی به آن داشته باشند،‌ قرآن است.

گفتنی است؛ در ادامه این محفل قرآنی حسین عبدالملکی از قراء برجسته قرآن استان کردستان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم بر معنویت این محفل افزودند و مراسم مدیحه‌سرایی نیز در پایان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha