نقش مهم نیروهای نظامی ایران در حفظ امنیت بین‌المللی
کد خبر: 4050476
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

نقش مهم نیروهای نظامی ایران در حفظ امنیت بین‌المللی

استاندار کرمان گفت: حضور نیروی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، اهداف سرویس‌های جاسوسی متخاصم را مختل کرده است و بخش بزرگی از امنیت نظام بین‌الملل در همین منطقه جنوب شرق رقم زده شده است.

علی زینی وند استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان امروز ۲۹ فروردین‌ماه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ارتش به همه‌ دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در کنار سپاه سرافراز، نیروی انتظامی پرتلاش و سایر نیروها، امنیت را حفظ می‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ارتش در حوزه امنیت و حفظ ثبات کشور، نقشی اساسی و حیاتی داشته است و در مناطق مختلف به عنوان نیرویی حرفه‌ای از استقلال ایران دفاع می‌کند، گفت: ایران در یک منطقه حادثه‌خیز قرار دارد که همیشه در طمع دشمنان قرار داشته است اما ارتش همیشه به عنوان پایگاه و ستون ثبات در حفظ و امنیت مرزهای ایران مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی، ستون ثبات منطقه است و در برابر سرویس‌های جاسوسی بین‌المللی توانسته‌ است امنیت را حفظ کند. حضور نیروی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، اهداف سرویس‌های جاسوسی متخاصم را مختل کرده است و بخش بزرگی از امنیت نظام بین‌الملل در همین منطقه جنوب شرق رقم زده شده است.

زینی‌‌وند با بیان اینکه سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از شرف و انسانیت از جان خود گذشت، به بیان ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: ارتش مکتبی است و کسی که وارد مدرسه ارتش شود درس انسانیت و دینداری می‌آموزد و جان، خانواده و آسایش خود را برای امنیت و آسایش ایران فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مکتب ارتش تبعیت از ولی‌فقیه در حکم عبادت است، گفت: ویژگی دیگر ارتش مردمی بودن است و تجهیزات مدرن ارتش در خدمت مردم است. در بحران‌های سیل، کرونا وغیره ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی، پیش‌رو در کنار مردم بود.

استاندار کرمان حرفه‌ای بودن و تربیت نیروهای مسلط به دانش روز دنیا در حوزه جنگ را از دیگر ویژگی‌های ارتش عنوان کرد و افزود: ارتش امروز در بین مردم محبوب است و این محبوبیت مثال زدنی و باعث افتخار است.

 

انتهای پیام
captcha