ایجاد عدالت شهری، هدف پارلمان شهری اراک است
کد خبر: 4094746
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

ایجاد عدالت شهری، هدف پارلمان شهری اراک است

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به اینکه دولت باید از نگاه رقابت‌جویانه با بخش خصوصی عبور کند، اظهار کرد: ایجاد عدالت شهری یکی از اهداف پارلمان شهری اراک است و پارلمان شهری باید مشوق‌های لازم را ایجاد کند.

پیمان عین‌القضاتی، رئیس شورای اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، پیمان عین‌القضاتی، رئیس شورای شهر اراک، امروز، 4 آبان، در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری اراک که با حضور سفرای کشورهای کوبا، سنگال، قزاقستان، مجارستان، نیکاراگوئه، اوگاندا در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، حرکت شهرداری در مسیر مدیریت به سمت روش‌ها و کارکردهای مدرن را متذکر شد و افزود: در سال‌های اخیر بنا بر شرایط موجود قوانینی وضع شده است که باعث شده شهرداری‌ها برای ایجاد درآمد اقدام به شهر فروشی کنند که در رویکرد جدید شهرهای بزرگ از این روش صرف نظر کرده و به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شدند.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید فعالیت شورای شهر اراک، شهرداری به سمت جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حرکت کرده است، افزود: رویکرد توسعه شهری اراک از کالبد عمرانی باید به سمت رویکردهای مدرن شهری پیش رود و برای تحقق این مهم با دعوت سرمایه‌گذاران باید پروژه‌ها را واگذار کنند.

عین‌القضات ادامه داد: در کشور رقابتی بین دولت و بخش خصوصی مشاهده می‌شود. دولت باید از نگاه رقابت‌جویانه با بخش خصوصی عبور کند. سرمایه‌گذاران نیز باید بتوانند توانمندی و ظرفیت خود را بروز دهند و دولت نیز زمینه مشارکت سرمایه‌گذار را با بسترسازی مناسب فراهم کند. پروژه‌های شهری باید دارای بسته‌های ویژه باشند تا سرمایه‌گذار تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، اما همچنان در مدیریت شهری نگاه مناسبی به سرمایه‌گذار وجود ندارد درحالی که باید به سرمایه‌گذار به عنوان یک نیروی کارآفرین توجه شود.

وی بیان کرد: ایجاد عدالت شهری یکی از اهداف پارلمان شهری اراک است و پارلمان شهری باید مشوق‌های لازم را ایجاد کند. این شهر درگیر توسعه نامتوازن است و برای رفع این چالش، توسعه متوازن نیاز است. اراک با سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت شناخته می‌شود و این امر در حالی است که فرصت‌های بسیاری در محدوده شهری از جمله دره گردو با وسعت ۶۸ هکتار برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و لازم است این ظرفیت به خوبی معرفی شود. باید به سرمایه‌گذاری خارجی توجه ویژه داشت و در حوزه شهری نیز پذیرای این سرمایه‌گذاران هستیم.

رئیس شورای شهر اراک در پایان با بیان اینکه شهر اراک با بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومان تحویل شورای ششم شد و در پایان سال گذشته بودجه به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید، افزود: این رقم در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و رقم 5 میلیارد تومان تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده است. این رقم بلند پروازانه نیست و اگر  بودجه را تهاجمی در نظر گرفته شود و همت والا داشته باشیم تحقق این رقم حتمی است.

انتهای پیام
captcha