همایش «هویت و پیشرفت» در استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4098753
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

همایش «هویت و پیشرفت» در استان مرکزی برگزار می‌شود

استاندار مرکزی از برگزاری همایش علمی و پژوهشی «هویت و پیشرفت» در استان خبر داد و گفت: در این همایش نقش نظام هویتی در پیشرفت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، عصر جمعه، 20 آبان در نشست با فعالان فرهنگی و هنری محلات که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تعدد سفرهای وزیر ارشاد به استان را نشان از ظرفیت‌های فرهنگی استان دانست و گفت: وزیر طی 3 سفر از شهرستان‌های تفرش، اراک، ساوه، زرندیه، آشتیان، فراهان، دلیجان و محلات بازدید کرده است.

مخلص‌الائمه از اجرای طرح «رایحه خدمت» در استان به منظور حضور بی‌واسطه بین مردم و گفت‌و‌گو با آنان با هدف پاسخگویی مسئولان به شهروندان به ویژه ساکنان مناطق محروم خبر داد و افزود: به زودی گزارش کامل این طرح به سمع و نظر مردم خواهد رسید. با اجرای این طرح مردم تفاوت حرکت و نحوه فعالیتی مدیران را شاهد هستند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور پروژه‌هایی با پیشرفت 50 درصدی جزو مصوبات سفر قرار گرفته‌اند، ادامه داد: دولت مردمی اتمام و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت قرار داده و در حال رسیدگی به وضعیت طرح‌هاست. این دولت برخلاف دولت‌های گذشته مصوبه سنگینی را برای اجرا در دولت بعدی مصوب نکرده است.

استاندار مرکزی با تأکید بر این نکته که کلنگ‌زنی نمایشی در دولت مردمی و انقلابی جایگاهی ندارد و عمر این نوع برنامه‌های نمایشی در دولت سیزدهم به پایان رسیده است، گفت: در کشور 80 هزار پروژه ناتمام و نیمه‌تمام وجود دارد که اتمام کار این طرح‌ها مستلزم داشتن بودجه‌ای معادل بودجه 30 سال کشورست و حتی رئیس‌جمهور در یکی از سفرهای خود اعلام کرد اتمام پروژه‌های موجود نیازمند 50 سال زمان است. با وجود اینکه انجام این کار تقریباً غیرممکن است، اما این دولت نهضت اتمام پروژه ها را آغاز کرده است.

وی بروز اتفاقات اخیر در کشور را نشان از بی‌توجهی به مؤلفه‌های هویتی و آسیب‌های ناشی از آن دانست و از برگزاری همایش علمی و پژوهشی «هویت و پیشرفت» در استان خبر داد و افزود: در این همایش نقش نظام هویتی در پیشرفت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha