گفت‌وگوی ایران و سوریه درباره توسعه همکاری‌های رسانه‌ای
کد خبر: 4109354
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

گفت‌وگوی ایران و سوریه درباره توسعه همکاری‌های رسانه‌ای

ایران و سوریه برای توسعه همکاری‌ها در زمینه تولید درام و سینما و تبادل تجربیات رسانه‌ای گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از سانا، هیئت رسانه‌ای سوری به ریاست احمد ضوا، معاون وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دیدار و در خصوص تقویت همکاری‌ها بین سوریه و ایران به‌ویژه در حوزه رسانه‌ای گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ضمن تأکید بر اهمیت تقویت همکاری‌های رسانه‌ای به‌ویژه در سایه حمله رسانه‌ای کشورهای غربی علیه دو کشور، خواستار تقویت تبادل تجربیات رسانه‌ای بین سوریه و ایران در راستای منافع دو کشور شد.

اسماعیلی همچنین تشکیل یک کمیسیون برای مقابله با دروغ‌ها و رسانه‌های گمراه‌کننده غرب را پیشنهاد و آمادگی ایران را برای حمایت از سوریه در حوزه رسانه‌ای اعلام کرد.

احمد ضوا نیز ضمن اشاره به ضرورت فعال‌سازی همکاری‌ها بین دو کشور جهت مقابله با حملات رسانه‌ای گمراه‌کننده و کشف دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی بر اهمیت و نقش رسانه‌ها در تقویت دوستی و روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

هیئت رسانه‌ای سوریه همچنین با محمد خزاعیف معاون وزیر فرهنگ ایران در امور سینمایی دیدار و با وی راهکارهای همکاری در زمینه تولید مشترک فیلم و سریال را بررسی کرد.

خزاعی ضمن اعلام تمایل کشورش برای همکاری با سوریه در زمینه تولید سینمایی، آثار سینمایی و سریال‌های سوریه را تحسین کرده و خواستار تشکیل یک تیم برای اجرای طرح‌های هنری دو کشور شد.

انتهای پیام
captcha