برگزیدگان دهمین کنگره ملی شعر فاطمی اعلام شدند
کد خبر: 4113830
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

برگزیدگان دهمین کنگره ملی شعر فاطمی اعلام شدند

اختتامیه دهمین کنگره‌ ملی شعر فاطمیِ هجده سال نوری، شامگاه سه‌شنبه ۲۰ دی در سالن سوره حوزه‌ هنری برگزار و برگزیدگان آن معرفی و تقدیر شدند.

اختتامیه دهمین کنگره ملی شعر فاطمی

به گزارش ایکنا، در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر،  آئین پایانی دهمین کنگره‌ ملی شعر فاطمی هجده سال نوری سه‌شنبه شب ۲۰ دی با حضور و شعرخوانی جمعی از شاعران آئینی در سالن سوره حوزه‌ هنری برگزار شد و ضمن اعلام برگزیدگان این دوره از جشنواره از ایشان تقدیر شد.

جواد حیدری، شاعر پیشکسوت و مدیرعامل مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) برگزاری ده دوره از کنگره ملی شعر فاطمی هجده سال نوری را موجب افتخار و خوشحالی خواند و گفت: اختتامیه امشب مربوط به بخش شعر فارسی و آذری جشنواره است و اختتامیه بخش شعر عربی جمعه شب 23 دی‌ماه مقارن با روز ولادت حضرت زهرا(س) در شهر اهواز و در بیت آیت‌الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

 وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری ده دوره کنگره ملی شعر فاطمی، عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این 10 سال شناخته و استفاده شده است. البته در این 10 دوره سه کتاب از اشعار برگزیده با عناوین «هجده سال نوری» ، «تسبیح کلمات» و «سیب احمد» به چاپ رسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه وضعیت اشعار آئینی و رسیده به کنگره روز به روز بهتر و پر رونق‌تر است، اضافه کرد: کتاب بعدی ما اشعار برگزیده دو سه سال اخیر به همراه برگزیدگان جشنواره امسال است که به زودی در دسترس ذاکرین اهل‌بیت(ع) و شعردوستان قرار خواهد گرفت.

وی سخنان خود را با خوانش شعری با مطلع «قبل از تو عشق یک سند معتبر نداشت» تقدیم به حضرت زهرا(س)  پایان داد.

ادامه این مراسم با شعرخوانی تعدادی از برگزیدگان این دوره از کنگره برگزیدگان و شاعران پیشکسوت آئیتی  همچون ولی‌الله کلامی زنجانی و حمیدرضا برقعی و احد ده‌بزرگی به‌صورت تصویری همراه بود.

بخش دیگر این مراسم اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز به شرح زیر بود:

 در بخش شعر آذری عارف ساسانی از مراغه و مهدی رستمی از تبریز شایسته تقدیر دانسته شدند.

در بخش شعر فارسی نیز عباس کیقبادی از اصفهان، مجید لشگری از زاهدان و علیرضا اطلاقی از اراک برگزیده و در بخش ویژه از علی ذوالقدر تقدیر شد.

مدح خوانی احمد واعظی برای حضرت زهرا(س)، پایان‌بخش مراسم اختتامیه دهمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی هجده سال نوری بود.

انتهای پیام
captcha