ضرورت توجه به محتوای برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر
کد خبر: 4114620
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

ضرورت توجه به محتوای برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر

استاندار مرکزی با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: با ارزیابی برنامه‌های دهه مبارک فجر سال گذشته باید از اجرای برنامه‌های ضعیف و بی‌محتوا خودداری و به سمت اجرای برنامه‌های با محتوا، نو و جدید حرکت کرد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 24 دی، در نشست ستاد دهه مبارک فجر استان که در استانداری برگزار شد، ایام‌الله دهه فجر را فرصتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: مسئولان کمیته‌های دهه مبارک فجر در 2 روز آینده جلسات را برگزار کرده، تقسیم کار کنند و خروجی را در جلسات بعدی ارائه دهند.

وی با اشاره به فعال بودن مدارس و دانشگاه‌ها در ایام دهه‌فجر امسال، بیان کرد: با توجه به باز بودن مراکز آموزشی، انجام کارهای جدید و نوآورانه ضروری است؛ از این رو نیازست علاوه بر ایجاد شور و نشاط محیطی و فضاسازی مناسب، با بهره‌گیری از ظرفیت مدیران جوان و انقلابی نسبت به تبیین و تشریح دستاورهای انقلاب اقدام شود.

مخلص‌الائمه گفت: نوجوانان و جوانان باید مورد توجه ویژه کمیته‌های دهه مبارک فجر قرار گرفته و سرفصل جدیدی در این حوزه باز شود. همچنین نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است و با تولید محتوا و استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توان گام‌های بلندی در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی دستاوردهای نظام برداشت.

وی اطلاع‌رسانی دستاوردهای استان در سطح ملی را از رسانه‌ها مطالبه کرد و با اشاره به هفته فرهنگی خمین، افزود: ویژه‌برنامه‌های این هفته از روز گذشته، 23 دی، آغاز شده است، اما انعکاس رسانه‌ای چندانی در سطح ملی نداشت. در صورتی‌که از این فرصت می‌توان در راستای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی بهره لازم را برد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فضاسازی شهری در دهه مبارک فجر از سوی شهرداری باید جدی گرفته شود، گفت: در این راستا می‌توان از ظرفیت مردمی در کنار ظرفیت دستگاه‌های دولتی استفاده کرد. با ارزیابی برنامه‌های دهه مبارک فجر سال گذشته باید از اجرای برنامه‌های ضعیف و بی‌محتوا خودداری و به سمت اجرای برنامه‌های نو و جدید حرکت کرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای متناسب با شعار سال با محوریت پارک علم و فناوری استان، ادامه داد: با ایجاد این کمیته می‌توان ایده‌های فن‌آورانه جمع‌آوری و در نمایشگاهی تخصصی عرضه کرد. همچنین برنامه‌ها و اقدامات باید توسط کمیته‌ها به صورت استانی باشد و ایده‌ها توسط ادارات متولی به شهرستان‌ها تسری دپبدا کند.

انتهای پیام
captcha