اجرای موفق طرح «رایحه خدمت» در استان مرکزی
کد خبر: 4124928
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

اجرای موفق طرح «رایحه خدمت» در استان مرکزی

استاندار مرکزی اظهار کرد: مدیران استان، در طرح «رایحه خدمت» که مختص استان مرکزی است حضوری فعال داشتند و به طور منظم و به اشکال مختلف با مردم در ارتباط هستند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 8 اسفند، در نشست شورای اداری که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه  برگزار شد، با اشاره به کاهش تنش آبی در روستاهای استان، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تنش‌های آبی به نصف رسیده و کاهش هرچه بیشتر در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه طرح جهادی آبرسانی برای ۲۰ هزار روستا در ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بزرگترین پروژه عمرانی کشور محسوب می‌شود و این مهم در استان با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش اتاق بازرگانی کشور، استان مرکزی رتبه اول در پایش فضای کسب و کار را دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد «هماهنگی هدایت و راهبری طرح‌های محرومیت‌زدایی» در استان برای اولین بار در کشور، بیان کرد: اجرای این طرح برکات خوبی به دنبال داشت و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و باید در این حوزه تحرک بیشتری صورت گیرد.

استاندار اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه محرومیت‌زدایی به واسطه تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، رتبه اول کشور در حوزه گازرسانی شهری، روستایی، نواحی و شهرک‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است که جای تقدیر دارد. امسال نخستین منازل مسکونی ویژه سیل‌زدگان روستای آهنگران به همت گروه‌های جهادی آماده تحویل شد.

وی با اشاره به حجم گسترده پروژه‌های نیمه تمام کشور، افزود: حجم این طرح‌ها بالغ بر ۸۰ هزارست. پروژه‌های مهمی در استان ازجمله پروژه‌های بیمارستانی، جاده‌ای، ورزشی و مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه و تالارهای مختلف و ... بلاتکلیف بوده  و درگیر تزریق بودجه قطره چکانی شده است.

مخلص‌الائمه در ادامه توضیحات خود بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امسال موفق شدیم برخی از پروژه‌ها را شبانه‌روزی کرده و حجم بودجه‌های عمرانی امسال استان، چند برابر سال‌های گذشته است. اگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به صورت کامل اجرایی شود اتفاق بزرگی در استان رقم می خورد و اگر افزایش قیمت‌ها را نداشتیم می توانستیم شاهکار اساسی را در استان شاهد باشیم، اما شتاب خوبی در پروژه‌ها ایجاد شده و تعداد بسیاری از پروژه‌های ۱۵ ساله و طولانی مدت به پایان می‌رسد.

استاندار بیان کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در استان مرکزی تغییر راهبرد پشت میزنشینی به راهبرد حضور بی‌تکلف بین مردم است. مدیران استان، در طرح «رایحه خدمت» که مختص استان مرکزی است حضوری فعال داشتند و به طور منظم و به اشکال مختلف با مردم در ارتباط هستند. حضور در مناطق کم برخوردار، دیدار با خانواده شهدا از برنامه‌های مستمر این طرح است.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: این طرح یک برنامه جدی در حوزه رسیدگی به مسائل قدیمی و کهنه است. متاسفانه کمتر با مسائل و مشکلاتی که ریشه‌ای یک ماهه دارد مواجه هستیم. عمده مسائل دارای قدمتی حداقل ۴ ساله تا ۲۰ ساله هستند و حتی برخی مباحث اوقافی قدمتی ۱۰۰ ساله دارند که رسیدگی به آنان نیازمند یک کار جهادی شبانه‌روزی است و دولت سیزدهم در تلاش برای جبران عقب افتادگی است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی، تعدد دستگاه‌های فعال در این حوزه به مسئله تبدیل شده است و حجم بسیاری از بودجه، نیروی انسانی و ساختار را به خود اختصاص داده که با انسجام‌بخشی آن می توان اقدامی بزرگ در حوزه فرهنگ ایجاد کرد.

وی افزود: چندین مرتبه موازی‌کاری در حوزه فرهنگ مورد بررسی قرار گرفته است، اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته و لازم است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در این حوزه ورود کند و یکبار برای همیشه فعالیت موازی و متعدد در حوزه فرهنگی ساماندهی شود.

انتهای پیام
captcha