تعاون همگانی برای تقویت و حفظ حجاب مورد توجه باشد
کد خبر: 4135793
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

تعاون همگانی برای تقویت و حفظ حجاب مورد توجه باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امروز حجاب مورد تهاجم جنگ‌شناختی است و دشمن حجاب و عفاف جامعه را با ابزار گوناگون هدف قرار داده و لذا ضرورت تعاون همگانی در راستای تقویت و حفظ حجاب باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، یکم اردیبهشت در خطبه‌های این هفته با تبریک عید سعید فطر و آرزوی توفیق بیش از پیش بندگی و قبول طاعات و عبادات، گفت: یکی از اجتماعی‌ترین آیات قرآن کریم، آیه دوم از سوره مبارکه مائده است که یک اصل کلی در سراسر موضوعات سیاسی، اخلاقی، حقوقی و... را روشن می‌کند و آن قانون تعاون بر بِر و تقواست که ضد قانون جاهلیت کهن و مدرن نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران کهن این گونه بود که قبائل به یکدیگر کمک می‌کردند تا قبیله خودشان با شکست مواجه نشود و امروز نیز بدین گونه است که آمریکا و همراهان آن به یکدیگر کمک می‌کنند تا ظالمان شکست نخورند اما اسلام بر، بِر و تقوا آن هم با جنبه اثباتی و نفی تأکید دارد، جنبه اثباتی این آیه به اعمال و کارهای مفید و جنبه نفی آن به اعمال خلاف فطرت انسانی اشاره می‌کند. در فقه و حقوق اسلامی نیز این آیه شریفه کاربرد دارد که فقها بر اساس این آیه فروختن انگور به کارخانه شراب‌سازی را حرام می‌دانند یا فروختن سلاح به ظلمه و دشمنان اسلام را حرام اعلام می‌کنند.

مدرسی افزود: امروز و در شرایط کنونی نیز یکی از مباحث اجتماعی حجاب است و قرآن و شریعت نیز بر حجاب و عفاف تأکید فراوان دارد که از این نگاه حجاب عبارت است از پاکدامنی، زیست عفیفانه و امنیت اجتماعی که جوامع غربی نیز نخستین قربانیان زیست غیرعفیفانه هستند. امروز حجاب مورد تهاجم جنگ شناختی است چرا که دشمن حجاب و عفاف جامعه را با ابزار گوناگون هدف قرار داده و باید توجه داشت که حجاب امری فردی و یا در رده دوم نیست و ضرورت تعاون همگانی در راستای تقویت و حفظ حجاب باید مورد توجه قرار گیرد. جوانان نیز لازم است در این امر هوشیار باشند، اگر اهل مطالعه نیستند به مسیر مطالعه و شناخت ترغیب شوند اگر شبهه دارند از اهل آن بپرسند تا مسئله و ابعاد مختلف حجاب و عفاف برای آنها روشن و حل و فصل شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: از نگاه دیگر لازم به توجه است که خانواده‌ها، نخبگان، رسانه ملی، اهل قلم، هنرمندان و روحانیون و دستگاه‌های حاکمیتی در این زمینه همکاری و به صورت جدی و اثرگذار نسبت به امر حجاب فعال باشند.

وی بر تدوین برنامه‌ای برای جلوگیری از گرانی، تورم و برخورد با گرانفروشان تأکید کرد و افزود: باید در این زمینه چاره‌اندیشی و اقدام عاجل صورت گیرد و نمی‌توان در این راستا بی تفاوت و یا به شکل روزمره عمل کرد. 

مدرسی موضوع دارای اهمیت دیگر را حکمرانی فضای مجازی برشمرد و بیان کرد: امروز احساس می شود در بخش‌هایی از کشور ما حکمرانی به دست فضای مجازی افتاده است و به طور مثال در بخش اقتصاد، فرهنگ، امنیت و سلامت خانواده؛ اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی، حکمرانی فضای مجازی و پلتفرم‌های خارجی را شاهد هستیم و لذا این امر نیازمند توجه ویژه است و نباید نسبت به آن غفلت داشت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: خوشبختانه استان یزد از حیث اشتغال‌آفرینی رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است و در سال‌های اخیر برای اولین بار موفق شد، در مرحله نخبگانی و تحصیلکرده‌ها با استفاده از نیروهای بومی رتبه اشتغال را ارتقا و بیکاری را از دو رقمی به تک رقمی برسانیم که از استاندار و مسئولان مربوطه در این زمینه به ویژه سرمایه‌گذاران و فعالان در عرصه‌های مختلف اقتصادی قدردانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha