اختصاص اماکن ادارات چهارمحال‌وبختیاری برای برپایی مراسم ازدواج جوانان
کد خبر: 4136449
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

اختصاص اماکن ادارات چهارمحال‌وبختیاری برای برپایی مراسم ازدواج جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان استان به‌منظور ترویج ازدواج آسان، گفت: یکی از برنامه‌ها، در اختیار گذاشتن اماکن و سالن‌ها برای برپایی مراسم آغاز زندگی است که ادارات و دستگاه‌ها مکلف به همکاری در این خصوص شدند تا تسهیل‌گری در ازدواج جوانان حتی‌الامکان اتفاق بیفتد.

موعود بنیادی فر، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، موعود بنیادی‌فر، مدیرکل ورزش و جوانان استان روز گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنا چهارمحال و بختیاری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا در خصوص حمایت‌ ورزش و جوانان استان از جوانان و ورزشکاران قرآنی، اظهار کرد: سمن‌های فعالی در کنار این نهاد مشغول فعالیت هستند که با حمایت معاونت فرهنگی ورزش و جوانان کارهای خوبی را در راستای حمایت از جوانان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزشی، هیئت‌هایی قرار دارند که به‌عنوان پیشران، بار اصلی امور و فعالیت‌های ورزشی استان را با حمایت و هدایت و نظارت ورزش و جوانان به دوش می‌کشند و پیش می‌برند و ورزشکاران حرفه‌ای از دل این هیئت‌ها به ما معرفی می‌شوند؛ حوزه جوانان نیز ناظر بر مسائل این قشر از اشتغال تا ازدواج و ... برعهده سمن‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد ‌است که اجرای کارها را پیش می‌برند.

بنیادی‌فر افزود: سال گذشته از میان 12 جوان برگزیده استان که به‌مناسبت روز جوان تجلیل شدند، یک چهره جوان قرآنی نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

جایگاه هشتم استان در اعطای تسهیلات ازدواج

وی با اشاره به رویکرد این نهاد در راستای تسهیل ازدواج جوانان استان، تصریح کرد: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری از حیث اعطای وام ازدواج به جوانان در سال 1401 در جایگاه هشتم کشور قرار گرفت، پیداست که استاندار و مسئولان و نیز نمایندگان استان در مجلس نگاه خوبی نسبت به این مسئله دارند و پیگیر مطالبات جوانان هستند و بانک‌ها نیز همکاری دارند، امیدواریم با همین رویکرد خوب، در سال جاری در زمره سه استان نخست از حیث اعطای وام ازدوج به جوانان قرار بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان استان به‌منظور ترویج ازدواج آسان، گفت: یکی از برنامه‌ها، در اختیار گذاشتن اماکن و سالن‌ها برای برپایی مراسم آغاز زندگی است که ورزش و جوانان به‌عنوان متولی این موضوع، اماکن خود را در اختیار زوج‌های جوان برای برپایی مراسم جشن ازدواج قرار داده است. دیگر ادارات و دستگاه‌ها نیز مکلف به همکاری در این خصوص شدند تا تسهیل‌گری در ازدواج جوانان حتی‌الامکان اتفاق بیفتد.

وی در خصوص طرح اختصاص بخشی از بودجه دستگاه‌های اجرایی به حوزه ورزش، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک درصد از بودجه خود را صرف مسائل ورزشی کنند که از این میزان، 40 درصد ویژه ورزش کارکنان ادارات، 30 درصد ورزش جوانان و 30 درصد نیز مربوط به حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: مقرر است در جلسه‌ای موضوع اختصاص بودجه دستگاه‌های اجرایی به ورزش مورد بررسی قرار گرفته و کارهای کارشناسی نیز صورت بگیرد و پس از آن موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود اما تاکنون جلسه مذکور تشکیل نشده است، پیش‌بینی می‌شود دستگاه‌های اجرایی استان استقبال خوبی از این طرح داشته باشند و در نتیجه اتفاقات مثبتی در حوزه ورزش رخ خواهد داد.

پیگیری روند تکمیل هتل ورزشکاران استان

وی با اشاره به اعتباراتی که در سفر رئیس‌جمهور به استان به حوزه ورزش و جوانان اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: در حال حاضر برای تکمیل هتل ورزشکاران که ساخت آن چندین سال متوقف شده بود حدود هفت میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است و اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار نیز درحال انجام است چراکه تکمیل این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنیادی‌فر با بیان اینکه در مجموع در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری 188 میلیارد تومان اعتبار به حوزه ورزش و جوانان استان اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: خانه کشتی فارسان نیز یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی مهم در چهارمحال و بختیاری است که مطالعات آن صورت گرفته و اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار نیز درحال انجام است درواقع می‌توان گفت بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌ساخت موجود در سطح استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: استاندارد کشوری درخصوص سرانه ورزشی یک متر و در حالت ایده‌آل نیز سه متر است اما متأسفانه استان از نظر سرانه ورزشی در کشور 31اُمین استان محسوب می‌شود و این سرانه در برخی شهرستان‌های استان مانند لردگان، کوهرنگ، اردل و شهرکرد نسبت به سایر نواحی پایین‌تر است، البته سرانه ورزشی در سایر نواحی استان نیز به اندازه استاندارد کشوری یعنی یک متر نیست.

وی تصریح کرد: درصورتی که پروژه 15 هزار نفری در شهرستان لردگان تکمیل شود می‌تواند کمک بسیاری به افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان داشته باشند به همین منظور نیز پیگیری‌های بسیاری برای ساخت و بهره‌برداری از این پروژه صورت گرفته است.

سازوکار تبدیل چهارمحال و بختیاری به اردوبام

بنیادی‌فر یادآور شد: چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های خدادادی بسیاری دارد برای مثال ارتفاع یکی از ظرفیت‌های خوب این استان محسوب می‌شود چراکه ورزشکاران در مکان‌های مرتفع با سرعت بیشتری آمادگی بدنی پیدا می‌کنند، بنابراین لازم است از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها برای تبدیل استان به اردوبام نهایت استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از موضوعات مهم که در مسیر تبدیل استان به اردوبام باید مورد توجه قرار بگیرد فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران است. برای مثال خوابگاه یا هتل ورزشکاران که بیان شد اعتبارات لازم برای تکمیل آن درنظر گرفته شده یکی از این زیرساخت‌ها به‌شمار می‌آید که اگر کار بدون مشکل ادامه پیدا کند و اعتبار لازم تأمین شود، این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه تلاش‌های بسیاری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری برای تبدیل آن به اردوبام درحال انجام است، افزود: ما در استان با فرسودگی اماکن ورزشی مواجه هستیم به همین منظور سعی داریم با تزریق اعتبار این امکانات این اماکن را به‌روز کنیم، درواقع باید تکه‌های پازل تبدیل استان به اردوبام به مرور زمان تکمیل شوند.

بنیادی‌فر ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم که پس از فراهم شدن زیرساخت‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری می‌تواند در تبدیل آن به اردوبام مؤثر باشد، تبلیغات است یعنی باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزشی موجود در استان به خوبی بیان و معرفی شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کار ساخت خانه ورزش‌های باستانی و نیز خانه ورزش‌های رزمی به‌دلیل بروز برخی مشکلات متوقف شده اما اقدامات لازم برای رفع ایرادات قانونی آنها درحال انجام است و امیدواریم با رفع مشکلات و تأمین اعتبار لازم، اتمام این دو پروژه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha