25 خردادماه؛ مهلت سنجش نوآموزان قمی
کد خبر: 4143983
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

25 خردادماه؛ مهلت سنجش نوآموزان قمی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم با بیان اینکه فرایند سنجش نوآموزان این استان تا ۲۵ خرداد ادامه دارد، گفت: حدود ٣٢ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی طی سال جاری مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرند.

سنجش نو آموزاناصغر محمودی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم با بیان اینکه فرایند سنجش نوآموزان تا ۲۵ خرداد ادامه دارد، اظهار کرد: هنوز دسترسی والدین اتباع برخی از کشورها برای گرفتن نوبت در سامانه my.medu.ir  باز نشده و این دسترسی به‌زودی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: براساس برنامه‏‌ریزی‌های انجام شده در برنامه سنجش سال جاری حدود ٣٢ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به مراکز سنجش تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با تأکید بر اهمیت اجرای مناسب و پوشش حداکثری سنجش نوآموزان افزود: یکی از اهداف سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی، مداخله به هنگام و تحقق عدالت آموزشی است که تا ششم خردادماه بیش از ۸۵ درصد نوآموزان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: ١٩ مرکز در نقاط مختلف استان برای سنجش نوآموزان در مرحله نخست در نظر گرفته شده و یک مرکز تخصصی نیز از هفته جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. عمده مشکل کنونی استان در حوزه سنجش بدو ورود، دسترسی برخی از اتباع برای سنجش است که همکاران حوزه وزارتی پیگیر حل مشکلات مربوط هستند.

محمودی یادآور شد: متولدان نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ که در سال تحصیلی آینده وارد پیش‌دبستان و دبستان می‌شوند، باید در این طرح سنجش شوند و اولیای محترم بعد از نوبت‌گیری، حتما در زمان مقرر با مدارک اعلام شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha