دستاوردهای جهاددانشگاهی ذیل عنایات مقام معظم رهبری محقق شده است
کد خبر: 4155210
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
مسلمی نائینی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

دستاوردهای جهاددانشگاهی ذیل عنایات مقام معظم رهبری محقق شده است

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به سالروز حضور مقام معظم رهبری در رویان گفت: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به مجموعه جهاددانشگاهی دارند. ایشان طی سال‌ها جملات و حمایت‌هایی در مورد جهاددانشگاهی داشته‌اند که هیچ‌یک از مسئولان چنان عنایت و لطفی به جهاددانشگاهی نداشته‌اند.

رویان، پرچم ایران را در دنیا بلند کرد

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی به‌مناسبت فرارسیدن 25 تیرماه، سیزدهمین سالگرد حضور مقام معظم رهبری در رویان گفت: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به مجموعه جهاددانشگاهی دارند و شاید اگر این توجه و عنایت نبود، مشخص نبود اکنون جهاددانشگاهی وجود داشت یا خیر. ایشان طی چهل‌ و چند سال جملات و حمایت‌هایی در مورد جهاددانشگاهی داشته‌اند، که هیچ‌یک از مسئولان چنان عنایت و لطفی به جهاددانشگاهی نداشته‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: این توجه مقام معظم رهبری به این علت است که جهاددانشگاهی توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و تجربیاتی دارد که کارآمدی‌ها و سابقه بسیار خوبی از خود به‌جای گذاشته است؛ جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف این سوابق را نشان داده، اما بخش اصلی آن حوزه پزشکی است.

وی با یادکرد از همت، تلاش، علم، ایمان، تعهد و پشتکار مرحوم کاظمی آشتیانی گفت: رویان با موفقیتی که کسب کرد توانست پرچم ایران را در دنیا به اهتزار دربیاورد و کشور به‌عنوان مرکز سلول‌های بنیادی در دنیا شناخته شود، همچنین در حوزه‌های ناباروری و دیگر مسائل پزشکی هم دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

حضور مقام معظم رهبری در رویان نشان از حمایت ایشان است

مسلمی نائینی با اشاره به ویژگی‌های جهادگرانی مانند مرحوم کاظمی آشتیانی، آن‌را دلیل علاقه مقام معظم رهبری به رویان دانست و بیان کرد: ایشان در هیچ پژوهشگاهی در این سطح نمی‌رفتند و تنها برای نشان دادن حمایت‌شان در این مرکز حضور یافتند تا نشان دهند اگر کسی ایمان، تعهد، علم و خودباوری داشته باشد، می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه در فرمایشات خود می‌فرمایند شما می‌توانید، حتی با مشکلات متعددی که وجود دارد. شما جهادی هستید و جهاد یعنی مانع را برداشتن و پیش رفتن و اگر رویان موفقیت‌های بسیاری داشته به دلیل مدیریت مرحوم کاظمی آشتیانی است که به‌حق مدیریت اسلامی - جهادی خوبی است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به کار بزرگ مرکز سلول‌های بنیادی اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری زمانی چند جوان مبحث سلول‌های بنیادی را مطرح می‌کردند و هیچ‌کدام از مسئولان حوزه پزشکی و سلامت کشور باور نمی‌کردند، اما باور و اطمینان مقام معظم رهبری به موفقیت آنها و حمایت ایشان موجب شد که در چنین جایگاهی باشیم، بدین‌ترتیب این چنین توجهی باید در همه جای کشور الگو شود، چنانکه ایشان هرگاه جلسه‌ای با نخبگان دارند، اشاره‌ای به مرحوم کاظمی آشتیانی دارند، نه از این جهت که او را معرفی کنند بلکه به‌عنوان الگو و نمونه‌ای که نخبگان، صفات و ویژگی‌های او را دریابند.

کاظمی آشتیانی نه تنها الگویی جهادی، بلکه ملی است

مسلمی نائینی با بیان اینکه کاظمی آشتیانی نه تنها الگویی جهادی، بلکه ملی است، تصریح کرد: جهادگران برای موفقیت باید وی را الگو قرار دهند و برای معرفی و شناخته‌شدن چنین الگویی کارهای متفاوتی خواهیم کرد. در سالگرد وی نباید صرفاً به خواندن حمد و سوره بر سر مزار ایشان و برگزاری جلسه اکتفا کرد، بلکه کاظمی آشتیانی مکتبی علمی و فرهنگی ایجاد کرد که اگر می‌خواهیم به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم این مکتب باید اشاعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی بیشتر وی در جامعه ادامه داد: تهیه فیلم و انیمیشن برای کودکان و بازتولید خاطرات ایشان با هدف نشان دادن چگونگی ارتباط‌‌شان با دیگران، ترسیم میزان تعهد، باور و ایمان او می‌تواند الگویی عملی برای جامعه باشد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در ایکنای خراسان رضوی

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه رویان و دست‌یابی به دانش تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی سال‌ها نقل مجالس مختلف بوده است، افزود: این اتفاق، کانون امیدی برای کشور محسوب می‌شود. برای استمرار این اتفاق در زمان کنونی و آینده یکی از کارها باید جانشین‌پروری، کادرسازی و نیروسازی باشد؛ از سوی دیگر نیاز است که مسئولان ما را حمایت کنند. رویان را نباید رویان دید، بلکه مادر رویان، جهاددانشگاهی است.

مسلمی نائینی در پایان با اشاره به اینکه رفع برخی موانع و مشکلات بودجه‌ای و مالی و ایجاد یک‌سری امکانات در دستور کار است، اظهار کرد: برای این کار برنامه‌هایی داریم، از جمله اینکه به بعضی از موضوعات وارد شدیم که بخش خصوصی می‌تواند به ما کمک کند، زیرا به‌تنهایی موفق نخواهیم بود. با توجه به برخی تعرفه‌ها که برای ما به‌عنوان سازمانی عمومی غیردولتی در نظر گرفته شده است دچار مشکلات مالی در حوزه رویان شویم که برطرف کردن برخی از این مشکلات به کمک مسئولان ممکن خواهد شد.

انتهای پیام
captcha