اجلاسیه «انیس شاهدان» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4174060
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
به یاد زنان شهید

اجلاسیه «انیس شاهدان» در لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان از برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهید زن این استان خبر داد و گفت: این اجلاسیه ۲۴ مهرماه جاری با عنوان «انیس شاهدان» در دهکده مقاومت خرم‎آباد برگزار خواهد شد.

جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فریبا ولی‌پور، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان، امروز، 17 مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهید زن لرستان که در استانداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه کنگره ملی شهدای استان لرستان ششم آبان‌ماه امسال در خرم‌آباد برگزار خواهد شد، گفت: اجلاسیه شهدای زن لرستان، دوشنبه، ۲۴ مهرماه جاری با عنوان «انیس شاهدان» با حضور سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و با حضور یک‌ هزار و ۶۰۰ نفر میهمان در دهکده مقاومت خرم‎آباد برگزار خواهد شد. 

وی با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده کمیته بانوان کنگره ملی شش هزار و  ۵۵۵ شهید استان لرستان طی دو سال گذشته افزود: فعالیت‌های هجده‌گانه صورت گرفته در این کمیته با تلاش بانوان عضو کمیته انجام شده است و جای قدردانی دارد.

ولی‌پور یکی از ماندگارترین اتفاق‌ها در حوزه کنگره شهدا را تألیف کتاب دانست و با بیان اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس از پایان دفاع مقدس تاکنون سینه به سینه در حال انتقال است، گفت: با هدف ثبت مجموعه خاطرات شفاهی بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس استان، ۲۴ بانوی لرستانی این عرصه شناسایی شدند و مجموعه روایت‌گری این بانوان در قالب چند جلد کتاب با عنوان «زینبی‌ها» منتشر خواهد شد و نخستین جلد آن در اجلاسیه رونمایی می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه کتاب فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن استان و همچنین کتاب «حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا» که مجموعه وصایای شش هزار و  ۵۵۵ شهید استان لرستان است و کتاب «ماه در مه» نیز در اجلاسیه انیس شاهدان رونمایی خواهد شد، افزود: این کتاب به زندگی‌نامه شهید انصاری از شهدای روحانی لرستان می‌پردازد که به روایت همسر شهید نگاشته شده است.

وی به توانمندسازی بانوان راوی دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: ۵۲ نفر از مربیان آموزش و پرورش در قالب سه دوره آموزشی دوره دیدند که روایت‌گری را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه داشته باشند و این حرکت در طول سال به‌عنوان یک حرکت جریان‌ساز در مقاطع مختلف ادامه خواهد داشت.

ولی‌پور به برگزاری جشنواره «بانوی بهشتی» اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۰ محفل شب شعر در طول این مدت برگزار شده است و همچنین مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس ساخته شده است که  بخشی از آن در این اجلاسیه منتشر خواهد شد، یکی از اتفاقات خاص در شهرستان دورود را بمباران ستاد پشتیبانی جنگ عنوان کرد و گفت: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی در حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که مستند ویژه این ستاد پشتیبانی در مراسم اجلاسیه منتشر خواهد شد.

ولی‌پور هدف از برگزاری اجلاسیه را گرامیداشت یاد و نام راه شهیدان استان به‌ویژه ۴۷۹ شهید زن استان دانست و افزود: این گرامیداشت با برگزاری کنگره ختم نخواهد شد و از فردای اجلاسیه با تمام توان و انرژی خود را برای برگزاری کنگره بعدی آماده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha