برپایی جشن قرآن برای 3000 دانش آموز خراسان‌شمالی
کد خبر: 4177460
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

برپایی جشن قرآن برای 3000 دانش آموز خراسان‌شمالی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از برپایی جشن قرآن برای سه هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان خبرداد.

برپایی جشن قرآن برای 3000 دانش آموز خراسان‌شمالیمحمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: باتوجه به وجود حدود هفت هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان امروز دوم آبان ماه به طور نمادین جشن قرآن برای سه هزار دانش آموز در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باقی مدارس ابتدایی هر یک جداگانه اقدام به برپایی این مهم برای دانش آموزان پایه اول خود کرده‌اند، افزود: هدف از برگزاری جشن قرآن در مدارس ابتدايی، ايجاد خاطره‌ای ماندگار از نخستین آموزش قابل ارائه در مدارس در ذهن دانش‌آموزان است، زيرا اين امر سبب تشويق و ترغيب آن‌ها برای آموزش قرآن می‌شود.

عقیقی با اشاره به اینکه جشن‌های مرسوم در پایه اول جشن قرآن بوده که براساس تقویم اجرای دبستان در نیمه‌ی دوم مهرماه برگزار می‌شود، گفت: در جشن قرآن با تدارک محیطی شاد و روحانی همراه با خواندن شعرهایی با مضامین قرآنی و تلاوت آیات آسمانی کتاب خدا توسط دانش آموزان کلاس دوم، محیطی معنوی برای شروع درس قرآن تدارک می‌بینند تا یاد و خاطره‌ی زیبایی در ذهن دانش آموزان پایه اول قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم ارزشمند اخلاقی و دینی از سوی معلمان در مدارس بسیار موثر است، گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند معلم در جامعه، فضای مناسبی در مدارس برای انجام برنامه‌های تربیتی و پرورشی وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی پنج شاخص مهم برنامه‌های فرهنگی و تربیتی بوده که مقرر است طی سال جاری در سطح مدارس استان در قالب اجرای برنامه‌های مختلف این مهم پیاده سازی شود.

انتهای پیام
captcha