فهم معارف قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود
کد خبر: 4179169
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

فهم معارف قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود

نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» ویژگی‌هایی از جمله روان بودن، سادگی، به روز بودن زبان و تلطیف بار معنایی را دارد، به‌نحوی که با استفاده از آن متوجه لحن و زبان جدید آن خواهید شد و از فهم معارف شیرین قرآن لذت خواهید برد.

به گزارش ایکنا، قرآن کتابی است در برگیرنده قوانین فردی و اجتماعی، مسائل مربوط به مبدأ و معاد، قصص، عبرت‌ها و پند‌ها و… که به تدریج نازل شده و با گذشت ایام، دستخوش تغییر و تحول نمی‌شود، این در حالی است که این کتاب آسمانی همواره به‌روز، تازه و قابل استفاده است.

یکی از مهمترین راه‌های انس با قرآن تدبر در آن است که علاوه بر فواید علمی، نتایج شخصی هم دارد به همین جهت جامعه ما نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی است و گام نخست در گسترش این فرهنگ، درک آسان و سریع آموزه‌های زندگی‌ساز قرآن است.

از سوی دیگر یک وجه از اعجاز قرآن این است که برای همه بشر است، اما ترجمه‌های آن برای همه بشر و همه زمان‌ها نیست؛ چراکه زبان سیال است و اصطلاحات و ترکیبات جدیدی دارد و باید هر چند سال یک‌بار اهل فن از قرآن ترجمه‌های به‌روزتری ارائه دهند.

همچنین ذوق، سلایق و سطح آگاهی‌ها مختلف است لذا ممکن است برداشت مترجمان از یک آیه متفاوت باشد. این موضوع برای ویراستاران بیشتر قابل درک است؛ چراکه یک عبارت را می‌توان با ترکیب‌های مختلفی بیان کرد که همان مفهوم را برساند. به همین جهت ترجمه‌های جدید می‌توانند برای سطوح مختلف اعم از بزرگسالان، دانشجویان، کودکان و نوجوانان در انس بیشتر با قرآن مؤثر باشند.

امروز خلأ ترجمه‌ای «فهمیدنی و پیام‌رسان از قرآن» در جامعۀ ما کاملاً مشهود است. اما مدتی است که جدیدترین ترجمه قرآن با نام «ترجمه خواندنی قرآن، به‌روش تفسیری و پیام‌رسان برای نوجوانان و جوانان» بعد از چاپ در قالب چند رسانه‌ای و نرم‌افزار تلفن همراه که توجه مخاطبان معارف ناب قرآنی را به خود جلب کرده است.

نرم‌افزار ترجمه خواندنی قرآن ویژگی‌های متمایزی دارد؛ به‌نحوی‌که با خواندن فقط یک صفحه از آن متوجه لحن و زبان جدیدش خواهید شد، این اثر در رده ترجمه‌های «پیام‌رسان» (مضمونی و مُرادمحور) جای می‌گیرد و بندبند آن مستند بر تفاسیر گرانسنگ قرآن کریم است.

فهم معارف شیرین قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود

ویژگی بعدی ترجمه قرآن در این نرم‌افزار این است که بوی ترجمه نمی‌دهد، چراکه بنا به گفته تیم تولید آن، دغدغه بنیادین مترجم و ویراستار، آن بوده است که معنای آیات وحی را در ساختار‌های درست و سالم فارسی بریزند و ترجمه‌ای سراپا «فارسی» به‌دست دهند تا هر خواننده‌ای که این ترجمه را به‌دست می‌گیرد و می‌خواند، روان پیش برود و زیرساخت جمله‌ها را سریع بفهمد و آیه‌های هر سوره را مرتبط به هم ببیند و در نهایت، از فهم معارف شیرین قرآن لذت ببرد.

«ترجمه خواندنی قرآن» ویژگی‌هایی ازجمله روان بودن، سادگی، به روز بودن زبان، تلطیف بار معنایی برخی از واژه‌ها به ویژه در آیه‌های سخت‌فهم و متناسب کردن این ترجمه با فضای فکری و اندیشه‌ای جوانان و نوجوانان دارد. این نرم‌افزار ترجمه قرآن به‌نحوی تولید شده است که با استفاده از آن و خواندن ترجمه قرآن متوجه لحن و زبان جدیدش خواهید شد.

فهم معارف شیرین قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود

از دیگر ویژگی‌های برجسته این نرم‌افزار می‌توان به متن آیه و ترجمه تمامی آیات قرآن کریم اشاره کرد که به همراه صوت فارسی و عربی آمده است، همچنین پخش خودکار آیه به آیه صوت عربی و فارسی و ترجمه تفسیری و روان مناسب برای نوجوانان و جوانان از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

قابل استفاده بودن این برنامه برای نابینایان یکی از مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار است چراکه به صورت کاملاً صوتی نیز قرآن را ارائه می‌دهد وآن‌ها می‌توانند در کنار استماع قرآن معنی آن را به شکل دلخواه گوش دهند.

فهم معارف شیرین قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود

یکی از امکانات و قابلیت‌های مخاطب‌پسند در این برنامه عکس‌نوشته‌ساز اختصاصی با آیه و ترجمه قرآن است. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که هر آیه از قرآن کریم را به دلخواه انتخاب کرده و با استفاده از این بخش از برنامه برای خود یک عکس‌نوشته قرآنی تهیه کند.

قابلیت دانلود صوت عربی و فارسی سوره‌ها و نشان کردن آیات و همچنین فهرست مشاهدات اخیر از دیگر قابلیت‌های این برنامه است. جست‌وجوی سریع در قرآن و ترجمه و صفحه‌بندی منطبق با قرآن و همچنین ایجاد قابلیت حالت شب و روز و قابلیت شخصی‌سازی قلم به عنوان ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار قرآنی شناخته می‌شود.

فهم معارف شیرین قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود

نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» رابط کاربری زیبا، راحت و چشم‌نوازی دارد که به دور از شلوغی تولید شده است که خواندن قرآن را برای کاربر شیرین می‌کند. با توجه به اینکه هدف مترجم و تیم تولید این نرم‌افزار راحت‌خوانی و انس با قرآن است یکی از مواردی که شاید بهتر می‌شد به این برنامه اضافه شود استفاده از رسم الخط ایرانی بود که می‌توانست در روان‌خوانی و در نتیحه انس بیشتر اثرگذار باشد.

در کنار تمامی قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» با بررسی ایکنا، گویی در ابتدا و انتهای این قرآن، دعای شروع و پایان نیامده است، همچنین در پایان قرآن علامات وقف و نشانه‌های تلفظ نیز نوشته نشده است. یکی دیگر از ضعف‌های این برنامه این است که راهنمای شیوه استفاده برای مخاطب ندارد و ایجاد این قابلیت می‌توانست به مخاطب در استفاده بهتر از این برنامه کمک کند. یکی دیگر از نقص‌های این برنامه این است که اگر کاربر بخواهد فقط ترجمه آیه را دو بار بشنود، مجبور است آیه را هم دوباره گوش دهد.

فهم معارف شیرین قرآن با نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» + دانلود

در پایان باید گفت که نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن» نسبت به سایر برنامه‌های قرآنی تسهیلات استفاده و کاربردی زیادی دارد که در نوع خودش بی‌نظیر است، اما با برطرف کردن برخی نقص‌ها که به برخی از آن نیز اشاره شد قطعاً می‌تواند خود را در رأس نرم‌افزار‌های فاخر قرآنی و طراز اول کشور و حتی جهان اسلام قرار دهد.

دریافت نرم‌افزار «ترجمه خواندنی قرآن»

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha