صدور 61 سند مالکیت تک برگی از سوی اوقاف تفرش
کد خبر: 4180871
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

صدور 61 سند مالکیت تک برگی از سوی اوقاف تفرش

رئیس اداره اوقاف تفرش بیان کرد: از اول سال جاری تا 16 آبان حدود ۶۱ جلد سند مالکیت تک برگی از موقوفات اخذ شده، که در ۱۰ سال گذشته این میزان اخذ سند در این شهرستان بی‌نظیر بوده است.

حجت الاسلام حمید کرمی، رئیس اوقاف تفرش

حجت‌الاسلام حمید کرمی، رئیس اداره اوقاف تفرش، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: تثبیت سند مالکیت موقوفات نقش مهم و موثری در جلوگیری از بروز موقوفه خواری افراد سودجو و متعرض به موقوفات خواهد داشت.

کرمی اظهار کرد: در یک ماهه اخیر حدود ۲۹ سند مالکیت موقوفات با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان تفرش اخذ شده است که در مقایسه با سالهای گذشته بی‌نظیر بوده است، که شامل23.7 هکتار مساحت آن بوده که مهم‌ترین آن‌ها سند ۳ دانگ از شش دانگ ۲۰ هکتار زمین دانشگاه تفرش (عباس قلی‌خان و حسین‌قلی) و ۵ جلد سند تفاهم با منابع طبیعی در روستای شاهواروق بوده که مساحت آن ۱۳ هکتارست.

وی بیان کرد: از اول سال جاری تا 16 آبان حدود ۶۱ جلد سند مالکیت تک برگی از موقوفات اخذ شده، که در ۱۰ سال گذشته این میزان اخذ سند در این شهرستان بی‌نظیر بوده است.

کرمی ضمن تقدیر از کارکنان اداره ثبت و اسناد و اداره اوقاف در راستای ثبت موقوفات، گفت: امیدست تا پایان سال تعداد اسناد مالکیت به بیش از ۱۲۰ عدد برسد که در مقایسه با سالهای قبل رشد چشمگیری خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تفرش تثبیت مالکیت موقوفات را یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و ضرورت‌ها دانست و افزود: این امر باعث مصونیت موقوفات از تعرض و باقی ماندن سرمایه و میراث گذشتگان تا قرن های متمادی خواهد بود و از نظر شرعی و دینی وظیفه همگان به ویژه سازمان اوقاف حراست از این موقوفات است که یکی از گام‌های مثبت‌ آن صدور اسناد مالکیت است.

انتهای پیام
captcha