رعایت تقوا در میان مسئولین سبب اصلاح جامعه می‌شود
کد خبر: 4185185
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
خطیب جمعه نایین:

رعایت تقوا در میان مسئولین سبب اصلاح جامعه می‌شود

خطیب جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه رعایت تقوا در نظام مدیریتی کشور سبب اصلاح جامعه می‌شود، گفت: رعایت اصل تقوا در این موضوع به عهده مسئولین است که اگر آنها رعایت نکنند، عموم مردم هم رعایت نمی‌کنند.

شریفی امام جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفی امروز، ۱۰ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نایین ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: پرچمدار دفاع از امامت و ولایت فقط حضرت فاطمه(س) و ایام فاطمیه مخصوص شیعه است که نشانه تشیع من و شما پوشیدن لباس مشکی، نصب پرچم‌های مشکی بر در و دیوار شهر و حضور در مراسم این بانوی بزرگوار است.

وی در ادامه با تأکید بر موضوع تقوا و آمدن ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام از جانب خداوند گفت: شاه‌کلید همه درهای بسته، تقواست که سبب سعادت انسان می‌شود و او را از آشفتگی نجات می‌دهد.

خطیب جمعه شهرستان نایین ادامه داد: رعایت تقوا در نظام مدیریتی کشور سبب اصلاح جامعه می‌شود و رعایت اصل تقوا در این موضوع به عهده مسئولین است که اگر آنها رعایت نکنند، عموم مردم هم رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به موضوع بصیرت تأکید کرد: دو چیز به انسان بصیرت می‌دهد؛ اینکه آرامش خاطر داشته باشد، دوراندیشی کند و با توجه به کلام امیرالمؤمنین(ع) باید از تبعیت هوای نفس و آرزوی بلند و بالا فاصله بگیرد. آدمی که در تبعیت از هوای نفس است، خاطر آشفته دارد و آرزوپروری می‌کند، بصیرت ندارد و از حقیقت باز می‌ماند.

شریفی افزود: درست است که به برکت انقلاب، قیام‌ها و مجاهدت رزمندگان کفه بهره‌برداری مردم بالا رفته است و خدا را از این بابت شاکریم؛ اما متوجه باشیم که گاهی وقت‌ها آلوده شدن به این امور ما را از بصیرت واقعی دور می‌کند و بسیاری از افراد جامعه به آن مبتلا هستند.

وی در پایان گفت: همین موضوع باعث شده است تا مردم شرایط انقلاب را با رژیم قبلی مقایسه کنند و پیشرفت‌ها را نبینند، در صورتی که پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha