فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت
کد خبر: 4210507
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
ایکنا گزارش می‌دهد

فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت

همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن ترسیم رمضانی متفاوت به نسبت سال‌های گذشته به ویژه در حیطه فعالیت‌های قرآنی را رقم زد که در کرمانشاه نیز این موضوع به چشم می‌آمد و قابل لمس بود تا جایی که می‌توان گفت وجه تمایز رمضان امسال در این استان در میزان انجام فعالیت‌های قرآنیش بود.

فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن امسال رمضانی متفاوت به ویژه در میزان انجام فعالیت‌های قرآنی را رقم زد تا جایی که برای همه قابل درک و لمس بود، مسئله‌ای که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز واقع شد و معظم‌له در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان این مطلب نسبت به تقید مردم و ارگان‌ها و دستگاه‌ها در جلوه بخشیدن به فعالیت‌های ماه مبارک رمضان، تقدیر کردند.

اما آنچه طی ماه رمضان امسال در استان کرمانشاه جلوه‌گر بود علاوه بر محافل جزءخوانی قرآن کریم که همه ساله برطبق روالی ثابت برپا می‌شد پرداختن به دیگر فعالیت‌های قرآنی از جمله برپایی کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآنی طرح «زندگی با آیه‌ها»، جلسات تفسیر و آموزش قرآن کریم برای تمامی سنین و گروه‌های مردمی بود که خود نمود فضای رمضانی استان را بیش از گذشته نمایانگر می‌کرد.

فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت

بوستان‌ها، مساجد، ادارات، مدارس، بقاع متبرکه، اماکن گردشکری و تفریحی استان کرمانشاه هر یک به نوعی میزبان برپایی فعالیت‌های قرآنی از محافل تا مسابقات قرآنی بودند که با استقبال مردم و مسافران نوروزی همراه بود و این تجربه‌ای نو در استان کرمانشاه نسبت به رمضان‌های گذشته بود و این امر به سبب تدارک اهالی قرآنی از ابتدای ماه رمضان بوده است که به همتشان هر روز در یکی از نقاط شهر و روستا‌ها محافل قرآنی برپا می‌شد تا سراسر استان مزین به عطر خوش قرآن شود.

۵ هزار محفل قرآنی

ماه رمضان امسال در استان کرمانشاه بیش از ۵ هزار محفل قرآنی برپا شد و این امر به سبب برنامه‌ریزی دقیق به سبب استقبال از بهار و همزمانی آن با بهار قرآن بود و اینگونه رمضانی متفاوت را رقم زد.

فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت

برپایی محافل قرآنی به نیابت از شهدا

امسال در گوشه و کنار این استان محافلی نیز برپا شد که هر یک به نیابت از یک شهید بود و این ره‌توشه‌ای برای مردم کرمانشاه طی ماه رمضان گذشته است که با افتخار میزبانش بودند و جزء برنامه‌های کاملاً مردمی به‌حساب می‌آید که بازخورد خوبی داشت.

تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن موجب شد تا فضایی معطر در شهر‌ها به وجود آید که گوشه به گوشه و جای جای آن میزبان محافل قرآنی باشند که از دل آن طرح‌هایی بیرون آمد که قابلیت اجرای آن به صورت مفصل‌تر و بهتر برای رمضان‌های آتی را دارد.

امسال محافل جزءخوانی قرآن کریم که همه ساله از برنامه‌های اصلی رمضانی استان کرمانشاه به‌حساب می‌آمد متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برپا شد که سهم محافل خانگی در برپایی این فعالیت بیشتر و چشمگیرتر نسبت به سال‌های قبل بود.

فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت

۳۰ مسجد ۳۰ محفل قرآنی

برنامه ۳۰ مسجد ۳۰ محفل قرآنی امسال علاوه بر محلات سهمشان در دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی نیز بسیار خوب بود تا جایی که دانشگاه‌های کرمانشاه نیز در سطح مساجد دانشگاه به برپایی محافل قرآنی ویژه دانشجویان و کارکنان خود پرداختند و از روز ۲۲ اسفند تا ۲۳ فروردین همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ این محافل برپا شده است.

امسال گوشه به گوشه شهر و دیار کرمانشاه میزبان برنامه‌ها، مسابقات، محافل و مجالس قرآنی بود که همه و همه دست به دست هم داد تا رمضانی متفاوت در انجام فعالیت‌های قرآنی را شاهد باشیم موضوعی که در بیانات مقام معظم رهبری نیز بدان اشاره شد. باشد که بهار قرآنی امسال سرآغاز ترنم همتی مضاعف برای سال‌های آتی باشد تا هرساله بهاری پرشکوه‌تر در حیطه فعالیت‌های قرآنی رقم بخورد.

فعالیت‌های قرآنی کرمانشاه در رمضانی که گذشت

انتهای پیام
captcha