«وعده صادق» سند پوشالی بودن قدرت صهیونیسم است
کد خبر: 4211001
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
خیرالله تقیانی‌پور:

«وعده صادق» سند پوشالی بودن قدرت صهیونیسم است

کارگردان سریال «نجلا» گفت: عملیات «وعده صادق» دنیای را به شگفتی انداخت چون پرده از قدرت پوشالی اسرائیل برداشت.

خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: اتفاقی که ایران به واسطه  عملیات «وعده صادق» در دنیا رقم زد؛ پیروزی برای تمام ملت ایران و سبب شگفتی بسیار از مردم دنیا شد زیرا رژیم صهیونیستی به پشتوانه آمریکا خود را قدرت نظامی برتر معرفی می‌کرد اما عملیات موشکی و پهپادی ایران نشان داد که تمامی این ادعاها پوچ هستند.
 
وی افزود: این عملیات وحدت ملی در جامعه ایجاد کرد زیرا تمامی اقشار جامعه از این حمله دفاع کردند. دلیل این وحدت نیز کاملا روشن است. ممکن است در ایران تفاوت سلیقه و نگرش وجود داشته باشد اما وقتی صحبت از تمامیت ارضی می‌شود همه مردم زیر پرچم کشورمان ایستاده و برای آن جان می‌دهند. گواه بارز این ادعا را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم.
 
کارگردان سریال نجلا بیان کرد: در ایام جنگ بسیاری از قدرت‌های دنیا کمک کردند تا عراق در جنگ به پیروزی رسد اما ایرانیان با امکانات اندک تنها با اتکا به ایمان انقلابی و ملی این هجوم را پس زده و به پیروزی رسیدند. غیرت ملی ایرانیان در طول تاریخ جاری بوده است زیرا با وجود تهاجم‌های بسیاری که به ایران شده همیشه ملت ایران از آب و خاک خود دفاع کرده‌اند. با این توضیحات ترویج فرهنگ وطن‌پرستی یکی از الزامات برنامه‌سازی در سینمای و تلویزیون است.
 
این فیلمساز ادامه داد: در همه دنیا بخشی از تولیدات الف سینما منحصر به فیلم‌هایی می‌شود که در آن به افتخارات نظامی پرداخته می‌شود چون این موضوع هم باعث تصویرگری قدرت شده هم اینکه به دیگران می‌فهماند که کوچکترین تجاوزی را با قدرت نظامی پاسخ خواهد داد. این موضوع می‌تواند در روحیه جوانان این سرزمین هم نقش قابل توجهی ایفا کند. برای همه مسئولان هنری باید با حمایت از تولیدات استراتژیک زمینه را برای خلق کارهای جریانساز در این حوزه فراهم کنند.
 
تقیانی‌پور تصریح کرد: فیلمسازی در این حوزه جدا از برخی مزایا خطرات احتمالی هم دارد و وقتی نگاهی سطحی و شعار به موضوع دفاع داشته باشیم صرفا کارهای پروپاگاندا ساخته‌ایم بدون اینکه جریانسازی داشته باشیم. این تولیدات جدا از اینکه تأثیرگذاری ندارد در برخی مواقع موجب دوری مخاطب از مضمون خواهد شد. نکته بعدی که روی آن تاکید دارم تصویرسازی از دشمن در آثار سینمایی است.
 
وی با بیان اینکه تصویرگری پرصلابت از دشمن نشان دادن قدرت ماست گفت: اگر می‌خواهیم «وعده صادق» را تبدیل به فیلم و سریال کنیم نباید دشمن را ضعیف نشان دهیم چون این امر باعث پایین آمدن عظمت کار ما خواهد شد. بهترین اتفاق در این رابطه این است که ما با نشان دادن قدرت حقیقی دشمن، قدرت خودمان را رونمایی کنیم. درضمن حتما باید این نکته را در نظر داشته باشیم ما در این نبرد با اسرائیل نجنگیدیم بلکه این آمریکا بود که در حقیقت از ما ضربه خورد چون اگر آمریکا نباشد اسرائیل وجود خارجی نخواهد داشت.
این فیلمساز در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: موضوع دیگری که در این حوزه باید به آن توجه کرد موضوع تنبیه متجاوز است زیرا ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود دست به اقدام موشکی زد. رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در سوریه در حقیقت به خاک ایران تعدی کرد به‌ویژه که در این حمله جمعی از سرداران ما به شهادت رساندند بنابراین وعده صادق را باید عملیاتی دفاعی نامید چون دشمن به واسطه این عملیات متوجه شد که کوچکترین دست‌درازی آنها با سخت‌ترین جواب مواجه خواهد شد.
 وی در بخش انتهایی سخنانش تصریح کرد: اگر به فیلم دو دهه آمریکا دقت کنید متوجه خواهید شد که هالیوود به بازوی پنتاگون تبدیل شده است برای همین هم بخشی از تولیدات پرهزینه آمریکا همیشه فیلم‌های جنگی هستند و حتی هنوز درباره جنگ جهانی دوم فیلم می‌سازند. برای همین در این رابطه ما نیز باید با یک برنامه‌ریزی منسجم ضامن خلق کارهای ویژه در این عرصه باشیم. توصیه جدی من این است که فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این رابطه تولید می‌شوند حتما باید به لحاظ درام از ظرفیت بالایی بهره‌مند باشند.

انتهای پیام
captcha