فراخوان بزرگترین تظاهرات همبستگی با فلسطین در شیکاگو
کد خبر: 4211779
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

فراخوان بزرگترین تظاهرات همبستگی با فلسطین در شیکاگو

ائتلافی از سازمان‌های مردم‌ نهاد آمریکا در فراخوانی از حامیان فلسطین خواسته است تا برای حضور در بزرگترین تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین که ماه اوت آینده برگزار می‌شود به شیکاگو بیایند تا در مقابل مقر کمیته ملی حزب دموکرات تجمع و اعتراض خود را اعلام کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ائتلاف سازمان‌های مردم‌نهاد آمریکا اعلام کرد که فعالان این ائتلاف آمادگی دارند تا ده‌ها هزار نفر از مردم شیکاگو را برای شرکت در راهپیمایی بزرگی که در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه برگزار می‌شود، دعوت کنند.
 
پیش‌بینی شده است که صدها نفر از جوانان آمریکا که در طول زندگی خود در هیچ یک از تظاهرات‌های اعتراضی گذشته شرکت نداشته‌اند، در این تظاهرات حضور یابند.
 
حاتم ابودیه، رئیس ملی شبکه اقلیت فلسطینی در ایالات متحده و سازمان دهنده اصلی ائتلاف راهپیمایی شیکاگو، در گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: در تابستان گذشته (ماه اوت) ما راهپیمایی بزرگی را در مقابل مقر شورای ملی حزب دمکرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی به راه انداختیم. اما در اکتوبر گذشته همه چیز تغییر کرد و اکنون قصد داریم بزرگترین راهپیمایی حمایت از فلسطین که در تاریخ شهر شیکاگو سابقه نداشته است را در مقابل مقر شورای ملی حزب دمکرات برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به موانعی که برای راه‌اندازی این تظاهرات با آن مواجه بوده‌اند، گفت: ما با مجوز یا بدون مجوز این تظاهرات را برگزار خواهیم کرد زیرا این تظاهرات‌های اعتراضی از سال 1986 یعنی زمان جنگ ویتنام و جنبش آزادسازی سیاهپوستان که تظاهرات آنها با کشتار و خشونت از سوی پلیس شیکاگو به پایان رسید، برگزار شده است.
 
ابودیه ادامه داد: در ماه اوت امسال انتظار داریم ده‌ها هزار نفر از فلسطینیان، عرب‌ها، سیاهپوستان، اهالی آمریکای لاتین، آسیایی‌ها و دیگر تظاهرات‌کنندگان از نقاط مختلف ایالات متحده آمریکا به صدای بلند و واضح محکومیت نسل‌کشی اسرائیل در غزه را فریاد بزنند و بگویند: «کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا از اسرائیل را متوقف کنید، ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنید»
 
وی تأکید کرد: ما همراه با فلسطین ایستادگی می‌کنیم و از آزادی ملت فلسطین حمایت می‌کنیم. مسئله فلسطین مسئله محوری و اصلی در هدف‌گذاری شورای ملی دمکراتیک است زیرا دولت آمریکا به خصوص دولت بایدن برای نسل‌‌کشی ملت فلسطین در غزه سرمایه‌گذاری کرده است.
 
ابودیه افزود: همه ما می‌دانیم که جنایات جنگی که اسرائیل مرتکب می‌شوند، ممکن نیست بدون اسلحه، اموال و حمایت سیاسی و دیپلماتیک آمریکا انجام شود و با وجود اینکه اغلب مردم در آمریکا از اسرائیل می‌خواهند که کشتار را متوقف کند اما بایدن همچنان به این کار اجازه می‌دهد. به همین دلیل جنبش حمایت از فلسطین در این کشور به شکلی بی‌سابقه، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و فرودگاه‌ها را برای برگزاری این راهپیمایی خواهد بست و دولت بایدن با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: بایدن می‌توانست این نسل‌کشی را در ماه اکتوبر متوقف کند، و اکنون نیز می‌تواند این کار را انجام دهد اما هرگز اقدام نخواهد کرد، زیرا این کارها، کارهایی است که این امپراطوری انجام می‌دهد؛ تخریب می‌کند، به قتل می‌رساند، غارت می‌کند و کشورهای درحال توسعه سراسر جهان را برای منافع اقتصادی خود ویران می‌کند. اسرائیل نیز بدون مجازات کشتار به راه می‌اندازد چرا که بایدن و دمکرات‌ها به او اجازه این کارها را می‌دهند.
انتهای پیام
captcha