«اُم علاء»؛ راوی زندگی بانویی با هفت شهید خانواده‌
کد خبر: 4212101
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

«اُم علاء»؛ راوی زندگی بانویی با هفت شهید خانواده‌

کتاب «اُمّ علاء» روایت زندگی اُمُّ­الشهداء فخرالسادات طباطبایی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده‌­اش را تقدیم اسلام کرد، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش ایکا؛ پدر و مادر «فخرالسادات» در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف مهاجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می­‌شوند. فخرالسادات در سن 13 سالگی با «آیت‌الله سیدحسن قبانچی» که یکی از شاگردان ممتاز پدرش «سیدمحمدجواد طباطبایی‌تبریزی» بود ازدواج می‌­کند.

آنها در خانه­ وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین(ع) زندگی‌ را با عشق آغاز می­‌کنند. خانه‌­ای که هر وقت پنجره­اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی(ع) گره می‌­خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی‌­شان می‌­شد. حاصل ازدواج آنها می‌­شود 18 فرزند، 9 پسر و 9 دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون «آیت‌­الله سیدمحمدباقر صدر» می­‌شوند و علوم اسلامی را فرا می­‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می‌­رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالی که دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌­های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌­شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه(س) برای همیشه آرام می‌­گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می­‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌­شوم؛ بلکه افتخار می‌­کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌­تر از خون فرزندان اباعبدالله(ع) نیست.

کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند؛ توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توزیع می‌شود.

علاقمندان جهت تهیه این اثر ارزشمند بعد از انتشار می‌توانند نام کتاب را به سامانه پیامکی 3000141441 پیامک و کتاب را با شرایط ویژه دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha