تمام متولیان در فضاسازی دهه کرامت همت کنند
کد خبر: 4212648
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳

تمام متولیان در فضاسازی دهه کرامت همت کنند

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به ضرورت فضاسازی مناسب برای برگزاری هرچه مفیدتر دهه کرامت اشاره کرد و گفت: باید همه متولیان امر در فضاسازی مناسب همت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 8 اردیبهشت در نشست هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه ساختار دهه کرامت، فرصتی برای انجام کارهای فرهنگی است، گفت: باید با آمادگی کامل و با بهره‌مندی از ظرفیت تمام دستگاه‌های متولی، از این فرصت استفاده کنیم.

وی همچنین به ضرورت فضاسازی مناسب برای برگزاری هرچه مفیدتر دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اگر فضای حاکم بر یک شهر، دست تفکر انقلابی و اسلامی باشد، کارهای آن شهر در همان مسیر پیش می‌رود و کارها آسان خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه در ماه‌های رمضان و محرم به دلیل فضاسازی درست، دزدی و گناه کم می‌شود، گفت: باید همه متولیان امر در فضاسازی مناسب همت کنند. به‌خصوص شهرداری‌ها در ایجاد فضای مناسب نقش برجسته‌ای دارند و در کنار آن، مساجد و کانون‌های فرهنگی نیز نقش ارزنده و مهمی دارند. فضاسازی هزینه چندانی ندارد و فقط نباید از آن غفلت شود.

وی همچنین به اهمیت گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) اشاره کرد و گفت: همانطور که به حرمت خون شهدا، حرم مطهر شاهچراغ(ع) جنبه جهانی پیدا کرده است، تمامی دستگاه‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و مراکز مختلف باید همت و همکاری کنند تا روز 6 ذی‌القعده شاهد برگزاری مراسمی باشکوه باشیم.

انتهای پیام
captcha