نقش شوراهای دانش‌آموزی در مدارس نهادینه شود
کد خبر: 3855972
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

نقش شوراهای دانش‌آموزی در مدارس نهادینه شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه از اساس به دنبال این هستیم با مشارکت بخشیدن به دانش‌آموزان در سطوح مختلف آنان را در دایره تصمیم‌گیری‌ها وارد کنیم، افزود: هدف اصلی مشارکت‌بخشی و ایجاد زمینه برای نوجوانان و جوانان و حضور در عرصه واقعی تصمیم‌گیری است.

حضور و نقش شوراهای دانش‌آموزی در مدارس نهادینه شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز، 19 آبان در جلسه شورای مشورتی دانش‌آموزی با موضوع مشارکت دختران، موانع و چالش‌ها و راه‌های افزایش آن که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه سعی شده از دانش‌آموزان در مشارکت اجتماعی استفاده شود، اظهار کرد: تا استفاده 100 درصدی از ظرفیت دانش‌آموزان فاصله داریم و تلاش‌ها برای تحقق آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم دانش‌آموزان باید بیاموزند در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی در مدارس فعال باشند و هم ما به عنوان مسئول به آنان اجازه و فرصت مداخله و تصمیم‌های تأثیرگذار را بدهیم، تصریح کرد: بهترین عناصر برای ارتقای مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان خود آنان هستند.

فولادوند اضافه کرد: تمام اهتمام آموزش و پرورش برای این است که زمینه و بستر تحصیل برای تمامی فرزندان این سرزمین مهیاست، این موضوعات با تنگناهایی مواجه است که تلاش ما براین است تا این گرفتاری‌ها و تنگناها را با مشارکت خود دانش‌آموزان از بین ببریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: باور شخصی بنده بر این است که مشارکت تقابل را به همکاری تبدیل می‌کند، دانش‌آموزان در نظر داشته باشند مشکلات با فراوانی بیشتر و گسترده‌تر در اولویت کاری قرار می‌گیرد.

فولادوند در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان که از معلمان کم‌تخصص یا بازنشسته گلایه داشت هم گفت: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که بیشترین سطح نیاز به نیروی انسانی موظف را دارد، مدیریت کردن همین شرایط امروز حاصل ماه‌ها فکر کردن است تا کلاسی خالی نباشد.

وی ادامه داد: جلسه مشورتی دانش‌آموزی از نگاهی که نسبت به شورای دانش‌آموزی و انتخابات آنان در سطح مدارس وجود دارد تبعیت می‌کند. ما از اساس به دنبال این هستیم با مشارکت بخشیدن به دانش‌آموزان در سطوح مختلف آنان را در دایره تصمیم‌گیری‌ها وارد کنیم. هدف اصلی مشارکت‌بخشی و ایجاد زمینه برای نوجوانان و جوانان و حضور در عرصه واقعی تصمیم‌گیری است.

فولادوند اضافه کرد: در قالب برگزاری جلسات مشورتی دانش‌آموزی که سالانه برگزار می‌شود اهداف مختلفی دنبال می‌شود که این اهداف در گرو نحوه صحیح ورود بچه‌ها در انتخابات شورای دانش‌آموزی تقسیم می‌شود. شوراها در سطوح مختلف از مدرسه، شهر، استان، منطقه و کشور وارد تصمیم‌گیری شده و عرصه برای ورود واقعی آنان در سطح اجتماع تحقق می‌یابد. همچنین در تمامی مدارس شورای دانش‌آموزی فعال است و باید سعی کنیم پذیرش این دانش‌آموزان را در مدرسه نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: دانش‌آموزان در مدارس به عنوان مشاوران مدیران مدرسه می‌توانند نگاه منطقی و واقعی دانش‌آموزان را به مدیریت آموزشی منتقل و در تصمیم‌‌گیری‌ها سهیم باشند. برگزیدگان آنان به عنوان مشاوران رؤسای شهرستان‌ها ایفای نقش دارند و برگزیدگان به عنوان مشاوران مدیر هستند و سطح عالی هم این است که در مجلس شورای دانش‌آموزی نقش‌آفرین هستند و طرح‌های خوبی از دل مجلس دانش‌آموزی اتخاذ می‌شود که به مجموعه وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha