لزوم ارزیابی «پروژه مهر» در مدارس استان مرکزی
کد خبر: 3861698
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

لزوم ارزیابی «پروژه مهر» در مدارس استان مرکزی

گروه اجتماعی – معاون استاندار مرکزی بر لزوم ارزیابی پروژه مهر تأکید کرد و گفت: عملکرد تمامی دستگاه‌ها در اجرای پروژه مهر و کمک به آموزش و پرورش باید مورد ارزیابی قرار گیرد و ویژه‌برنامه‌های پروژه مهر بلافاصله بعد از تعطیلی مدارس در خرداد و تیر ماه آغاز شود.

لزوم ارزیابی «پروژه مهر» در مدارس استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز، چهاردهم آذر در 252اُمین جلسه شورای اداری استان که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: تیمی از آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در بازه زمانی یک یا دو ماه تمامی فضاهای مازاد آموزش و پرورش و یا حتی فضاهایی که تبدیل به احسن شدن دارند و یا می‌توان با تغییر کاربری جدید مورد استفاده قرار داد را احصا کنند.
وی تصریح کرد: فضاها و مدارسی که زیر حد نصاب آموزش و پرورش جمعیت دارند در قالب تیمی از آموزش و پرورش، مدیرکل امور اجتماعی، سازمان مدیریت مورد احصا قرار گرفته و درباره آنان تصمیم‌گیری شود.
اکرمی شوراهای دانش‌آموزی را دارای ظرفیت بسیار عالی خواند و افزود: پیشنهاد می‌شود حداقل دو نفر از شوراهای دانش‌آموزی در شورای آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشند و از نزدیک با فرایند مطالبات و برنامه‌های این شورا قرار گیرند.
وی برلزوم ارزیابی پروژه مهر هم تأکید کرد و گفت: عملکرد تمامی دستگاه‌ها در اجرای پروژه مهر و کمک به آموزش و پرورش باید مورد ارزیابی قرار گیرد، ویژه‌برنامه‌های پروژه مهر بلافاصله بعد از تعطیلی مدارس در خرداد و تیر ماه باید آغاز شود، می‌توان سال تحصیلی جدید از دستگاه‌های عضو شورای اداری حداقل برای ارزیابی یک یا دو مدرسه استفاده کرد.
اکرمی بابیان اینکه برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای پروژه مهر باید شاخصه‌هایی را تعریف کرد، اظهار کرد: مهمترین کار آموزش و پرورش روشن نگه داشتن چراغ آموزش در مدارس است، در مدرسه‌ای که معلم ندارد داشتن تخته‌هوشمند دردی دوا نمی‌کند.
وی بر لزوم مورد توجه قرار گرفتن مسائل آموزشی در مدارس تأکید و اضافه کرد: اصل در آموزش و پرورش آموزش و تربیت است، اگر این اصل مورد توجه قرار نگیرد گویی کار خاصی صورت نگرفته است اما اگر مورد اهمیت واقع شود نتیجه مدارس کپری تولید نیروهای نخبه و دانش‌آموزان ممتاز تراز انقلاب اسلامی می‌شود.
اکرمی با اشاره به اینکه رویکرد شورای آموزش و پرورش در تمامی کشور عمرانی است، تصریح کرد: کسی منکر نیست که امکانات سخت‌افزاری همچون وجود مدرسه مجهز به تربیت نیروی خوب کمک می‌کند، اما همه این نیست امروز به کیفیت آموزش کمتر پرداخته می‌شود و تمرکز خود را بر اقدامات سخت‌افزاری گذارده‌ایم، رنگ‌آمیزی، تعمیر میز و نیمکت، تخته‌هوشمند داریم اما به آموزش کمتر پرداخته می‌شود که این مهم نقیصه عمده است.
وی ادامه داد: ما می‌توانیم در استان تغییر رویه شکل دهیم و دستگاه‌ها از هم اکنون برای پروژه مهر شاخصه‌ها را تعریف کنند. باید بدانیم در بازگشایی مدارس کدام شاخصه‌ها مورد تأکید کرد، مشارکت همگان با اولویت کیفیت آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.
محمد کریم شفیعی، شهردار اراک هم در این جلسه گفت: شهرک ترافیک از مجموعه‌های خوب شهرداری است و خدمات بسیار خوبی به خانواده‌ها، مدارس و مهدهای کودک در خصوص آموزش کودکان و آشنایی آنان با شاخصه‌های ترافیکی را ارائه می‌دهد.
وی از فعالیت 11 مدرسه در قالب خانه محله در اراک خبر داد و افزود: تور اراک‌گردی برای مدارس و آشنایی آنان با اماکن و مفاخر این شهر از جمله برنامه‌های در دستور کار است، همچنین اراک دارای 54 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی است که وجود تنها یک شهرک در اراک پاسخگو نیست.

انتهای پیام
captcha