فعالان قرآنی نسبت به سیاست و اجتماع بی‌تفاوت نباشند
کد خبر: 1325615
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
حجت‌الاسلام‌ اسکندرلو:

فعالان قرآنی نسبت به سیاست و اجتماع بی‌تفاوت نباشند

گروه اجتماعی: عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه علمیه قم معتقد است: فعالان قرآنی نباید نسبت به سیاست و اجتماع بی‌تفاوت باشند و در کنار دیگر نهادهای فرهنگی برای احیای فرهنگ قرآنی بکوشند.


حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محمد جواد اسکندرلو، عضو هیأت مدیره انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: رسانه‌ها با بهره‌گیری از علمای دینی در تولید برنامه‌های مذهبی، نقش چشمگیری در ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه دارند.



شبکه‌های سراسری صدا و سیما به ترویج آموزه‌های دینی بپردازند



وی افزود: علاوه بر شبکه اختصاصی قرآن که در رسانه‌ملی مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار دارد  باید در سایر شبکه‌های سراسری که مخاطب بیشتری در بین تمام اقشار جامعه را از آن خود کرده‌اند نیز به‌طور جدی به تفسیر و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی پرداخته شود.



حجت‌الاسلام اسکندرلو خاطر نشان کرد: فعالان قرآنی نباید نسبت به سیاست و اجتماع بی‌تفاوت باشند بلکه باید با آگاهی و بصیرت آموزه‌های قرآنی را دریابند و در جامعه پیاده کنند و در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و دینی برای احیای فرهنگ قرآنی در کشور تلاش کنند.



وی اظهار داشت:  بهترین راه برای ساماندهی و نظام‌مند شدن جامعه قرآنی جلوگیری از شکل‌گیری حزب‌های خاص و موضع‌گیری‌ها، رفع موازی‌کاری‌ها و ایجاد یک نهاد واحد مثل سازمان دارالقرآن ‌الکریم در راستای ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه است.



توجه به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان



عضو هیئت مدیره انجمن قرآن‌‌پژوهی حوزه علمیه قم  با اشاره به این‌که قرآن باید به‌صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود عنوان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان، ما نباید با مهجور کردن قرآن و اختصاص آن فقط به مراسم ختم زمینه ترویج فرهنگ بیگانه و به حاشیه راندن قرآن را فراهم آوریم.



به گفته این قرآن‌پژوه در رابطه با لزوم پرداختن بیشتر شبکه‌های سراسری صدا و سیما به معرفی مفاهیم قرآن تصریح کرد: علاوه بر شبکه اختصاصی قرآن که معمولاً مخاطبان خاص خود را دارد باید در سایر شبکه‌های سراسری که مخاطب بیشتری در بین تمام اقشار جامعه دارند نیز به‌طور جدی به آموزش قرآن و مفاهیم مذهبی پرداخته شود و نرم‌افزارهای قرآنی نیز به فراوانی بازی‌های کامپیوتری در فروشگاه‌های فرهنگی در دسترس مردم باشد.



متخصصان دینی در مقوله آموزش وارد شوند



این کارشناس امور مذهبی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نهادهایی که با گستردگی و کمترین هزینه می‌تواند در تربیت قرآنی افراد نقش داشته باشد مسجد است، البته مشروط به اینکه در مساجد کارشناسان و متخصصان دینی در مقوله آموزش وارد شوند و با حضور مستمر و حمایت‌های کافی از سوی مسئولان برنامه‌های جامعی را به مردم و جوانان و نوجوانان ارائه دهند.

captcha