مطالبه‌گری رسانه‌ها برای اجرای مصوبات آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 1326484
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
صابر ماهانی خواستار شد:

مطالبه‌گری رسانه‌ها برای اجرای مصوبات آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه اجتماعی: رسانه‌ها باید با نگاه مطالبه‌گرانه همه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیگیری کنند که آیا در نظام آموزشی همه مصوبات مورد توجه قرار گرفته است یا خیر.


علی صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: در بخش آموزش مفاهیم دینی نیازمند یک مرزبندی درست بین نهادهای متولی این امر هستیم و باید مشخص شود که هر نهاد و ارگانی چه وظیفه‌ای را در حوزه آموزش به عهده دارد.



نگاهی به سند تحول بنیاد وزارت آموزش و پرورش



وی افزود: وقتی در عرصه آموزش و تربیت دینی به سراغ نظام آموزشی می‌رویم قطعا این موضوع در وزارت آموزش‌ و‌ پرورش باید پیگیری و مورد بررسی و چالش قرار گیرد.



ماهانی اشاره کرد: با نگاهی به سند تحول بنیاد وزارت آموزش و پرورش و نظام آموزشی می‌توان دید که نوع نگاه به آموزش، آموزش و تربیت دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.



رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد: فلسفه تربیتی تبیین شده در سند تحول و نگاهی که به یک مدرسه و دانش‌آموزی که در این سند باید مورد آموزش قرار گیرد بیانگر این موضوع است که نظام آموزشی باید مفاهیم دینی را در کنار علوم روز به دانش‌آموزان منتقل کند.



وی اظهار داشت: برای ساماندهی آموزش مفاهیم دینی باید مبنایی عمل کرد و این امر نیازمند اصلاح سیستم آموزشی است تا این نظام، امور مذهبی را به شکل شایسته به دانش‌آموزان انتقال دهد.



گلایه از رسانه‌های خبری



این مقام مسئول با گلایه از رسانه‌های خبری بیان کرد:  رسانه‌های خبری که وظیفه پیگیری امور جاری را جهت انتقال به مردم و مسئولان دارند باید به سراغ مصوباتی که نهادهای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی تصویب کرده‌اند بروند.



ماهانی گفت: رسانه‌ها باید با نگاه مطالبه‌گرانه همه مصوبات و نحوه اجرایی شدن آن را بررسی و پیگیری کنند که در نظام آموزشی همه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است یا خیر.



وی در ادامه تصریح کرد: بروز مشکل در روش اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای مقاطع مختلف آموزش و پرورش مشخص کرده است مهم‌ترین علت عدم ساماندهی آموزش صحیح مفاهیم دینی در بین دانش‌آموزان است.



به نتیجه سند تحول امیدوار هستیم



رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد: ما شکی نداریم که نظام آموزشی ما مشکلاتی را دارد زیرا که ما سند تحول در نظام آموزشی را در حال اجرا داریم و در همین راستا به نتیجه سند تحول امیدوار هستیم تا بتوانیم مشکلات آموزشی را مرتفع کنیم.



ماهانی ابراز داشت: مسئولان آموزشی و نهادهای مختلف باید دست در دست هم دهند تا با کمک یکدیگر نتیجه سند تحول نظام آموزشی محقق شود و اگر این امر با موفقیت اجرا شود دانش‌آموزان را برای آینده جامعه اسلامی خوب آموزش و مورد تربیت دینی قرار خواهیم داد.

captcha