ساماندهی آموزش مفاهیم دینی با احیای امر به معروف
کد خبر: 1336989
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
حجت‌الاسلام کرمانی تاکید کرد:

ساماندهی آموزش مفاهیم دینی با احیای امر به معروف

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه دماوند یکی از شیوه‌های مرسوم در ترویج و ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه را فرهنگ سازی جامعه دینی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.


حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محسن کرمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: ساماندهی آموزش مفاهیم دینی نیازمند توسعه و تعمق باو‌ر‌ها در جامعه است که این امر با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر است.



مدرس حوزه علمیه افزود: احیای این فریضه الهی برای هدایت انسان‌ها قرار داده شده است و انسان را از اعمالی که باعث انحراف و جلوگیری از حرکت در مسیر رشد دینی می‌شود دور می‌کند.



حجت‌الاسلام کرمانی اظهار کرد: یکی از شیوه‌های مرسوم در ترویج و ساماندهی آموزش دینی در جامعه، فرهنگ سازی جامعه دینی است و این امر کماکان در حال اجرایی شدن است به طوری که این فرهنگ‌سازی در عزاداری‌های ماه محرم به وضوح دیده می‌شود. مثلا چند سالی است که اولین جمعه ماه محرم را به نام شیرخوارگان حسینی نام‌گذاری کرده‌اند و اکنون این آئین در تمام دنیا به‌ عنوان یک فرهنگ جای گرفته است.



مدرس حوزه علمیه دماوند ادامه داد: با شناخت الگوهای رفتاری و فرهنگ هر قسمت از جامعه و برطرف کردن معضلات اجتماعی به واسطه آئین دینی می‌توان در جهت ترویج و تعمیق امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه گام‌های خوبی برداشت.



بکارگیری علمای دینی حوزه‌های علمیه



حجت‌الاسلام کرمانی از مسئولان فرهنگی و دینی خواست تا برنامه‌های خود را برای این ساماندهی تدوین و با به‌کار بردن شیوه‌های درست امربه معروف و نهی از منکر در این راه تلاش کرده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند.



وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی انقلاب و آموزش‌ و‌ پرورش باید با بکارگیری علمای دینی حوزه‌های علمیه برنامه‌هایی را طراحی کرده تا در بخش آموزش مفاهیم دینی شاهد رشد و توسعه روزافزون باشیم.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مهم‌ترین بخش جامعه و بهترین راه برای نفوذ در دل اقشار مختلف برای ایجاد یک آموزش سالم دینی است اظهار کرد: برای آنکه همه اقشار مردم را در گروه هدف ساماندهی آموزش مفاهیم دینی قرار دهیم لازم است که شیوه‌های مختلف آموزشی را طراحی و برای هر قشر از جامعه شیوه‌ای مناسب را پیاده کنیم.



وی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار جامعه است گفت: احیای این فریضه باعث خواهد شد تا اجتماع از ناهنجاری‌ها دور شده و با معروفات که همان آئین دینی و اسلامی است آشنا شده و در راه مذهب و دین اسلام قدم بردارند.

captcha