جایگیری اشعار آئینی و دفاع مقدسی در «اختلالات یک کروموزوم»
کد خبر: 1345778
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
حاجی‌آبادی خبر داد:

جایگیری اشعار آئینی و دفاع مقدسی در «اختلالات یک کروموزوم»

گروه ادب: مدیر مسئول انتشارت هزاره ققنوس از انتشار کتاب «اختلالات یک کروموزوم» که مجموعه اشعار آئینی و دفاع مقدسی محمد مبلغ‌الاسلام است، خبر داد.


رضا حاجی‌آبادی، مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از انتشار سه اثر جدید توسط این انتشارت خبر داد و اظهار کرد: کتاب «اختلالات یک کروموزوم»، مجموعه اشعار آئینی و دفاع مقدس است که محمد مبلغ‌الاسلام آنها را سروده.



وی با بیان اینکه این اثر در نود و شش صفحه و در قطع رقعی منتشر شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود این اثر با استقبال مناسبی از سوی مخاطبان مواجه شود. همچنین رمان «تک‌خال» به قلم رضوان نیلی‌پور منتشر شده است.



حاجی‌آبادی ادامه داد: نیلی‌پور در این رمان به موضوعات اجتماعی روز پرداخته است و تلاش کرده تلنگری به طلاق، به پدر و مادر بودن، به اینکه فرزند خوب یا پدر و مادر خوب یعنی چه و موضوعاتی از این دست بپردازد که با توجه به نوع روایت، زاویه دید جدیدی خواهد داشت و با مخاطب ارتباط ویژه‌ای برقرار می‌کند.



وی همچنین از تجدید چاپ کتاب «جغرافیای رازها»(مجموعه شعر عاشورایی) برای ششمین بار و به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه شعر در قالب غزل، دوبیتی، رباعی و مثنوی سروده شده است.



حاجی‌آبادی افزود: از عناوین اصلی اشعار عاشورایی می‌توان به «کوفه این تردیدیست که شمایان دارید» در قالب غزل، «زبان شورش کولاک سرخ است» در قالب دوبیتی و رباعی و «جغرافیای رازها» در قالب مثنوی اشاره کرد.



وی گفت: شعر شاخص این اثر «جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم» است که مطلع آن چنین می‌خوانیم:



«جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم، کربلا منتظر ماست بیا تا برویم



ایستاده است به تفسیر قیامت زینب(س)، آن سوی واقعه پیداست بیا تا برویم



خاک در خون خدا می‌شکفد می‌بالد، آسمان غرق تماشاست بیا تا برویم



تیغ در معرکه می‌افتد و برمی خیزد، رقص شمشیر چه زیباست بیا تا برویم»

captcha