یادمان شهدای دستگاه قضایی فارس پرده‌برداری شد
کد خبر: 1346473
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶

یادمان شهدای دستگاه قضایی فارس پرده‌برداری شد

گروه اجتماعی: همزمان با دهه آخر ماه صفر از یادمان شهدا دستگاه قضایی فارس و با حضور خانواده شهدا در مجتمع قضایی ملاصدرا شیراز پرده‌برداری شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم پرده‌برداری از یادمان شهدا دستگاه قضایی فارس امروز سه‌شنبه، 3 دی‌ماه با هدف حفظ و پاسداشت جایگاه شامخ شهدا و با همت رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز در مجتمع قضایی ملاصدرا شیراز برگزار شد.



ذبیح‌الله خدائیان، رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم گفت: هر جامعه‌ای دارای قهرمانان و اسطوره‌هایی است که از آنان به نیکی یاد می‌شود و یاد آن‌ها را گرامی می‌دارند تا آیندگان راه آنان را ادامه دهند.



وی با بیان اینکه اسطوره‌های ما شهدا هستند و همان‌هایی که در راه دین و ایمان هستی خویش را خالصانه فدا کردند، خاطرنشان کرد: شهدای ما مسیر شهادت را آزادانه انتخاب کردند و کسی آنان را مجبور به دفاع از دستاوردهای انقلاب و شرکت در جبهه‌ها نکرده و آنان در واقع قهرمانان بی نظیر و همیشه زنده تاریخ در دنیا هستند.



خدائیان گفت: افتتاح یادمان شهدا در دستگاه عدلیه کار مبارکی است که ما بدانیم مدیون خون شهدا هستیم و از آن‌ها در انجام وظایفمان استمداد بطلبیم چرا که طبق نص صریح قرآن شهدا زنده هستند.



این مقام قضائی اظهار کرد: ما باید نسبت به شهدا احساس دین داشته باشیم چرا که از برکت خون شهدا و جانفشانی آنان است که ما در این جایگاه قرار داریم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.



وی افزود: مسئولیت‌ها امانتی است که در حقیقت متعلق به شهدا است و ما وظیفه داریم از این امانت پاسداری کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.



رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دشمنان ما از شهدا و فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه ما در هراس هستند و سعی در تضعیف این ارزش‌ها در جامعه را دارند.



خدائیان افزود: ما وظیفه داریم که از ارزش‌های شهدا پاسداری کنیم چراکه تا زمانی که این ارزش‌ها در جامعه وجود داشته باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند به میهن عزیزمان و ارزش‌هایمان آسیب برساند .



یادآور می‌شود، در این مراسم که با قرائت زیارت پر فیض عاشورا و مداحی اهل بیت(ع) و سید سالار شهیدان همراه بود، یاد شهدای کربلا گرامی داشته شد.

captcha