علمای دینی نقش برجسته‌ای در معرفی دستاوردهای انقلاب دارند
کد خبر: 1350528
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵

علمای دینی نقش برجسته‌ای در معرفی دستاوردهای انقلاب دارند

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به نقش کلیدی علمای دینی به‌عنوان منابعی غنی در راستای معرفی انقلاب و دستاوردهای آن، گفت: برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت علمای دینی اهل تسنن و تشیع استان بهره برد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حمیدرضا مجردی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان امروز، 14 دی در اولین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد گرامیداشت دهه فجر که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد، اظهار کرد: توجه و عنایت به شخصیت‌های بومی و محلی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید از حالت کلیشه‌ای و روتین خارج شود.



وی با عنوان اینکه اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، پایدار نمی‌ماند، افزود: پژوهشگران و صاحب‌نظران علمی استان، هنرمندان و صاحبان سبک‌ در عرصه‌های هنری، به‌عنوان قشر تأثیرگذار در انعکاس اهداف و آرمان‌های انقلاب نقش بسزایی دارند.



مجردی با اشاره به نقش کلیدی علمای دینی به‌عنوان منابعی غنی در راستای معرفی انقلاب و دستاوردهای آن، اعلام کرد: برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت علمای دینی اهل تسنن و تشیع استان بهره برد.



وی با ذکر این نکته که هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد پایدار نمی‌ماند، عنوان کرد: پژوهشگران و صاحب‌نظران علمی استان، هنرمندان و صاحبان سبک‌ در عرصه‌های هنری، به‌عنوان قشر تأثیرگذار در انعکاس اهداف و آرمان‌های انقلاب نقش بسزایی دارند.



رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان بیان کرد: رسانه ملی یک رسانه سالم، پاک و مردمی است که اخلاق‌مداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و افتخارات آن است.



وی ضمن تأکید بر لزوم بازتاب هنرمندانه دستاوردهای انقلاب و تکیه بر کیفی‌گرایی برنامه‌ها، اعلام کرد: هزاران جمله و ده‌ها ساعت سخنرانی به اندازه ارائه یک اثر هنری در مخاطب تأثیر نمی‌گذارد.



مطاعی، معاون صدای مرکز کردستان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه برنامه‌های صدا و سیمای استان با دو عنوان در قالب 128 قسمت به‌مناسبت ایام دهه فجر تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: در این راستا تلاش شده که برنامه‌هایی در قالب پخش موسیقی‌های مرتبط با انقلاب، تشکیل میزگردهای تخصصی، باغ اندیشه، برنامه‌های خانواده و نقش زنان در انقلاب و همچنین نگاه ویژه به نقش روستاییان در تحولات انقلاب تهیه و تدوین شود.



وی در پایان با اشاره به اینکه در این اداره از سوژه‌ها و ایده‌‌های مرتبط با برنامه‌ها‌ی گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر استقبال می شود، یادآور شد: اصحاب رسانه می‌توانند با تعامل سازنده و مفید در راستای معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در انقلاب با هم همکاری صمیمانه داشته باشند.

captcha