راهیابی 16 اثر به مرحله نهایی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس گیلان
کد خبر: 1375626
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
محمدپور خبر داد:

راهیابی 16 اثر به مرحله نهایی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس گیلان

گروه هنر: مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس گیلان از راهیابی 16 اثر از 127 اثر به مرحله نهایی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس گیلان خبر داد.

اسماعیل محمدپور، مسئول دبیرخانه و اطلاع‌رسانی ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه گیلان، با بیان اینکه 127 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار کرد: از این تعداد، 16 اثر به مرحله نهایی ارزیابی راه یافتند که 9 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و از صاحبان آثار برگزیده در آیین اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

وی ظرفیت کمی شعر دفاع مقدس گیلان را بیش از آثار رسیده به جشنواره دانست و متذکر شد: ظرفیت کیفی به طور نسبی تقریبا همان چیزی است که در اختتامیه جشنواره ششم بهنمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌ل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه به دنبال بالا بردن کمیت آثار رسیده به دبیرخانه، از هر طریق ممکن نیستیم، ادامه داد: می‌توانستیم تدبیری کنیم که تعداد آثار رسیده به 500 اثر یا بالاتر هم برسد، اما ما به دنبال جذب آثار جدید که از تراز کیفی خوبی هم برخوردار باشند بودیم؛ لذا از روش فراخوان‌های هدایت شده استفاده کردیم و از فراخوان عام پرهیز شد.

محمدپور از معرفی نفرات برتر ششمین جشنواره دفاع مقدس به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، مقاومت و فلسطین، بیداری اسلامی و بخش ویژه کودک و نوجوان از محورهای ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس است؛ البته کار داوری این دوره از جشنواره شعر دفاع مقدس بر عهده داوران استانی است.

captcha