اتخاذ تدابیر جذاب و اثرگذار توسط رسانه ملی برای ترویج علوم قرآنی ـ دینی
کد خبر: 1376866
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
حجت‌الاسلام هنرمند تأکید کرد:

اتخاذ تدابیر جذاب و اثرگذار توسط رسانه ملی برای ترویج علوم قرآنی ـ دینی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی گفت: ‌رسانه ملی باید با اتحاذ تدابیری جذاب و اثرگذار ‌بر تلاش خویش در راستای ترویج علوم قرآنی و تبلیغ این دین الهی بیفزاید.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در رابطه با رسالت فعالان قرآنی در دهه چهارم انقلاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به اینکه تمامی جوامع اعم از اسلامی و غیراسلامی از دینی الهی پیروی کرده و برای مبانی دینی خویش ارزش والایی قائل هستند، افزود: جوامع غیراسلامی از سرچشمه ناب اسلام بهره‌ای نبرده‌اند؛ اما برای قداست‌های دینی خویش ارزش قائل بوده و از آنان دفاع می‌کند.

آثار و برکات قرآن در زندگی
وی ضمن بیان ارزش و قداست مبانی اسلام، به مبانی والا و برجسته این دین الهی به‌عنوان اکمل ادیان نیز اشاره کرد و گفت: قرآن کریم دارای آثار و برکات فراوانی است که انسان را از ظلمت و تاریکی رهایی بخشیده و به‌سمت نور و رستگاری هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام هنرمند اظهار کرد: توجه به مفاهیم ناب این مصحف شریف به زندگی فردی و اجتماعی انسان نورانیت و صفا بخشیده و روند پیشرفت و موفقیت در دیگر زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و غیره را تسریع می‌بخشد.
وی در ادامه تحقیق و بررسی زندگی اجتماعی و فردی فعالان قرآنی و بازگو کردن موفقیت‌های این عزیزان در پرتو انس با کلام وحی را راهکاری برای جذب قرآن‌آموزان جوان عنوان کرد و افزود: بی‌شک آثار الفت با کلام الهی در زندگی انسان کاملاً مشهود و ملموس است و این مهم باید برای نسل‌های جوان و نوجوان مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: بسیار پسندیده است که علمای علوم دینی و قرآنی دهه چهارم انقلاب و پیشکسوتان ابن عرصه، اندوخته‌ها و تجربیات خویش را در اختیار دیگران به‌ویژه جوانان قرار داده و آنان را در گام نهادن در مسیر امن الهی کمک کنند.

نقش اثربخش رسانه در ترویج علوم دینی ـ قرآنی

حجت‌الاسلام هنرمند در بخشی از سخنان خویش به تشریح و تبیین نقش حیاتی و اثربخش رسانه در ترویج علوم دینی و قرآنی در دهه چهارم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی و سهولت استفاده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در اقصی نقاط کشور بسیار لازم است که به‌منظور ترویج متون قرآنی و پیاده‌سازی آموزه‌های دینی در زندگی دقت لازم به‌کار گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه رفیع رسانه‌ به‌ویژه رسانه‌هایی که در نشر فرهنگ مذهب اسلام و قرآن فعالیت دارند، اظهار کرد: آحاد ملت با توجه به گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و گام نهادن به دهه چهارم انقلاب به‌وضوح به جایگاه رفیع رسانه در راستای رفع نیازهای فطری و دینی خویش اشراف داشته و خود را ملزم به فراگیری علوم دینی و اطلاع داشتن از مباحث قرآنی می‌دانند.

مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه رسانه ملی با اتحاذ تدابیری جذاب و اثرگذار باید بر تلاش خویش در راستای ترویج علوم قرآنی و تبلیغ این دین الهی بیفزاید، گفت: دشمنان از جوانان دهه چهارم انقلاب واهمه داشته و در تبلیغ اهداف شوم نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرند؛ از این‌رو وظیفه تمامی آحاد جامعه اعم از خانواده‌ها و مسئولان این است که مانند گذشته در خنثی کردن فتنه دشمنان کوردل از تمام ظرفیت خویش استفاده کنند.
هنرمند در سخنان خود تبلیغ رسانه‌های بیگانه مبتنی بر خدشه وارد کردن بر پیکره اسلام و قرآن را از اهداف بلند دشمنان اسلام دانست و ابراز کرد: معاندان اسلام در عداوت با دین الهی اسلام از هیچ‌گونه تلاشی کوتاهی نکرده و در این عرصه سرمایه‌گذاری کلان کردند.

نشر فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی؛ از وظائف مهم ملت در دهه چهارم انقلاب
وی با بیان اینکه امروزه یکی از وظائف مهم ملت شریف ایران در دهه چهارم انقلاب نشر فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی است، ابراز کرد: اگر ما در ترویج فرهنگ‌ غنی اسلامی و اشاعه اسلام اهمال کنیم علاوه بر پاسخگو بودن در پیشگاه حضرت باری‌تعالی، جوامع بشری نیز ما را به‌دلیل سستی در این امر مورد بازخواست قرار می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان با اشاره به اینکه امروز همه در مقابل قرآن و نشر مفاهیم دینی رسالت خطیری را برعهده دارند، از حضور جامعه ایثارگران استان در بسط و گسترش مبانی قرآن و حضور در فعالیت‌های قرآنی تقدیر کرد.

captcha