استکبارستیزی و دفاع از حق؛ دو مشخصه بارز شعر دفاع مقدس
کد خبر: 1377523
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

استکبارستیزی و دفاع از حق؛ دو مشخصه بارز شعر دفاع مقدس

گروه هنر:‌ دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در شعر دفاع مقدس بهترین چیزی که خودنمایی می‌کند، استکبارستیزی و دفاع از حق است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از خراسان جنوبی، محمدعلی گنجی‌فرد، دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی شب گذشته، 30 بهمن در اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس خراسان جنوبی، با اشاره به زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه، گفت: وجه مشترک این دو زیارت‌ شعر گونه‌بودن آن است.



وی، بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به موضوعاتی که در دفاع مقدس مطرح بود را یکی از اهداف جشنواره دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: هم‌چنین این جشنواره به بیان اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده می‌پردازد.



دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این‌که آمریکا از ایران حسینی می‌ترسد، بیان کرد: او از ایرانی که خوی امام حسین(ع) را با خود دارد، می‌ترسد.



گنجی‌فرد شعر دفاع مقدس را نوعی حربه برای دشمن عنوان کرد و ادامه داد: شعر و استفاده کردن از استعارات بهترین موضع و حربه در برابر دشمن است.



وی متذکر شد: در شعر دفاع مقدس بهترین چیزی که خودنمایی می‌کند استکبارستیزی و دفاع از حق است.



دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این‌که یک سال است جشنواره‌های شهرستانی نیز برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر جشنواره‌های مرکز استان در شهرستان‌هایی مانند قائن و نهنبدان نیز جشنواره شهرستانی دفاع مقدس برگزار شده است.



گنجی‌فرد با بیان این‌که زنده نگه‌ داشتن الگوهای اسلام در تنهاترین دوران‌ها یکی دیگر از اهداف جشنواره شعر دفاع مقدس است، یادآور شد: این الگوها از کیان اسلامی و ایرانی دفاع کردند.



وی با بیان این‌که امام حسین(ع) بت انسانی را شکسته و با افکار مبارزه کرد، اضافه کرد: فرهنگ امام حسین(ع) آنقدر عمیق است که نمی‌توان به عمق آن پی برد.



دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم زمینه ظهور امام زمان(ع) را فراهم کنیم.

captcha