هنرمند مسئول و متعهد همیشه در صف انقلاب است
کد خبر: 1380668
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

هنرمند مسئول و متعهد همیشه در صف انقلاب است

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هنرمند مسئول و متعهد همیشه در صف انقلاب است، گفت: هنرمند مسئول و متعهد همیشه با ضد انقلاب زاویه دارد و همچون سرباز میهن با دشمنان آن می جنگد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس گیلان که امروز، 8اسفندماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: حرکت شعر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک حرکت مستمر و روبه جلو بوده و هست.

وی با بیان اینکه شاعران متعهد، نخبگان جامعه ایران اسلامی هستند، افزود: این افراد نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس و پایداری مقاومت ایفا می کنند و در واقع می توانیم بگوییم که زبان شاعران همیشه زبان گویای ارزش های خلق شده در دوران دفاع مقدس به مردم و نسل حاضر می باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: تلاش این شاعران فقط به حوزه دوران دفاع مقدس محدود نمی شود و در زمینه مبارزه با بی عدالتی، ظلم، ستم، جانبداری از بیداری اسلامی و ملت های مظلوم نیز همواره نقش مؤثری ایفا می کنند.

شاعران به عنوان بخشی از پیکره نخبگی جامعه مسئولند

جلایی با بیان اینکه حضور شاعران در حوادث مختلف به خصوص شرایط اجتماعی در کنار ما انتظاری نابه جا نیست، اضافه کرد: این انتظار از شاعران به واسطه نخبگی آنان می رود که در حوادث جامعه و اتفاقات به وجود آمده به عنوان بخشی از پیکره نخبگی جامعه مسئولند.

وی گفت: از شاعران انتظار می رود که به خصوص در عرصه شعر در صف حق گویان قرار بگیرند و در نقطه مقابل جبهه باطل صف آرایی کنند؛ در تاریخ معاصر ایران هنوز شاهد هستیم که شاعران پس از گذشت دو دهه از پایان جنگ تحمیلی برای آرمان های متعالی دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا اشعاری وزین می سرایند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هنر متعهد و هنرمند مسئول فریب اهل دروغ و نفاق را نمی خورد و غبار فتنه او را به اشتباه نمی اندازد، یادآور شد: هنرمند در احساسات، اندیشه و اعتقادات سنگر و خاکریز خودی و غیرخودی تعریف شده ای برای خود دارد و ما در آثار بسیاری از اصحاب شعر و شاعری این موارد را مکررا می بینیم.

عرصه متفاوت جنگ شاعران با جنگ فیزیکی و نظامی

جلایی با بیان اینکه هنرمند مسئول و متعهد همیشه در صف انقلاب است، ادامه داد: هنرمند مسئول و متعهد همیشه با ضد انقلاب زاویه دارد و همچون سرباز میهن با دشمنان آن می جنگد هرچند عرصه جنگ شاعران متفاوت با عرصه جنگ فیزیکی و نظامی است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان آگاه، بصیر و دلبسته به ارزش های الهی در کشور ما بسیار هستند، بیان کرد: قلم شیوا و رسای این هنرمندان همیشه حرمت خون شهدای گرانقدر را پاسداری کرده و می کند و این پاسداری از ارزش ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به حضور آگاهانه و مسئولانه شعرای انقلاب در عرصه دفاع مقدس به خصوص در حوزه شعر و شاعری گفت: یکی از جلوه های حضور فعالانه این شعرا را در کنگره های بزرگ شعر با موضوعات مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس شاهد هستیم که همواره مملو از آثار برجسته و پرافتخار شاعران گرانقدر و جوانان پرافتخار ایرانی است.

 

ارسال 127 اثر به دبیرخانه جشنواره

جلایی با بیان اینکه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس مرحله مقدماتی برای راهیابی به بیست ویکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس است، عنوان کرد: فرخوان برای ارسال آثار به دبیرخانه از مهرماه امسال آغاز شد و تا پایان دی ماه ادامه داشت که تعداد 127 اثر از شعرای خوش ذوق و پرتلاش به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در سه بخش دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی و کودک و نوجوان برگزار شده است، متذکر شد: پس از داوری های انجام شده 6 نفر برگزیده در بخش های دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی معرفی شدند که از آنان تجلیل به عمل می آید و به بیست ویکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس راه می یابند و 2نفر نیز در بخش کودک و نوجوان تقدیر می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به حضور چهره های نو در نفرات برگزیده این جشنواره خاطرنشان کرد: امیدواریم همواره شاهد حضور جوانان مستعد و خوش ذوق گیلانی در رشته های مختلف و افتخار آفرینی آنان باشیم و اینگونه جشنواره ها بسترساز پرورش استعدادها و درخشش اندیشه های بزرگ هنرمندان باشد.

captcha