ششمین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 1383343
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

ششمین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد

گروه هنر: ششمین جشنواره استانی شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس صبح امروز با حضور ادبا و شعرای آئینی از شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، مصطفی رضوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی صبح امروز، 14 اسفند در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره شعر و خاطره نویسی دفاع مقدس گفت: بیداری اسلامی، دفاع مقدس، شعر و مضامین عاشورایی از جمله محورهای این جشنواره در بخش شعر است.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره 250 اثر در بخش شعر از شاعران استانی داوری شد، اظهار کرد: در مجموع 140 نفر در این بخش جشنواره شرکت داشتند که از این تعداد 75 اثر مربوط به بانوان شاعر و 65 اثر مربوط به آقایان است.
رضوی ادامه داد: در بخش خاطره‌نویسی جشنواره ادبی دفاع مقدس نیز 95 نفر با 110 اثر شرکت داشتند.
وی اظهار کرد: دفاع مقدس، خاطرات مناطق عملیاتی استان، بمباران شهرها، خاطرات فرماندهان و ایثارگران از جمله محورهای بخش خاطره‌نویسی جشنواره دفاع مقدس است.
رضوی در ادامه با اشاره به استقبال چشم‌گیر نسل جوان برای شرکت در این جشنواره، شهدا و ایثارگران را میراث ماندگار و جاوید انقلاب اسلامی دانست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در پایان بر صیانت از آرمان‌های شهدای دفاع مقدس ‌بین نسل امروز و انتقال آن به نسل‌های آینده تأکید کرد.
گفتنی است؛ ششمین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس که هم‌اینک با شعرخوانی شاعران آئینی از شهرهای مختلف استان در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان غربی در حال برگزاری است، عصر امروز با تجلیل از صاحبان آثار برتر خاتمه می‌یابد.

captcha