کارگاه شعر دفاع مقدس در زرند برگزار شد
کد خبر: 1386896
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۸

کارگاه شعر دفاع مقدس در زرند برگزار شد

‌گروه هنر: در راستای هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان کرمان 22 اسفند‌ کارگاه شعر دفاع مقدس با حضور علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان و کمال شفیعی در زرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، در راستای هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان کرمان روز پنجشنبه، 22 اسفند‌ کارگاه شعر دفاع مقدس با حضور علیرضا قزوه، محمدحسین جعفریان و کمال شفیعی  در زرند برگزار شد.

کمال شفیعی، شاعر دفاع مقدس سطح کارهای ارائه شده در این جشنواره را بسیار عالی دانست و گفت: استان کرمان نشان داد که ظرفیت بسیار بالایی را در حوزه ادبیات دارد.
وی افزود: با یک برنامه‌ریزی مناسب سهم قابل توجهی از ادبیات کشور در آینده متعلق به شاعران استان کرمان است.
شفیعی اظهار کرد: امیدوارم با حضور این استعدادهای درخشان و برنامه‌ریزی مسئولان در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی شاهد موفقیت‌های چشمگیرتری از شاعران استان کرمان باشیم.
وی بیان کرد: برپایی کارگاه‌های تخصصی به‌ویژه در حوزه شعر آزاد و ادبیات کودک و نوجوان برای استان کرمان می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.
علیرضا قزوه، شاعر دفاع مقدس در این نشست اظهار کرد: جماعتی که امروز شعر خواندند، شاعران جوانی بودند هر چند تمام شاعران حضور نداشتند، اما همین کارها قابل ارائه در یک دفتر شعر در حوزه دفاع مقدس، بین‌الملل، عاشورا و ادبیات کودک و نوجوان است.
وی افزود: در این کارگاه آثار شاخصی ارائه شد که بیش از انتظار ما بود و این نشان‌دهنده ظرفیت‌های بسیار خوبی است  که در این استان وجود دارد و این نشان می‌دهد که شعر انقلاب در حال زایش در همه‌ شهرها و استان‌ها است.
محمدحسین جعفریان، شاعر دفاع مقدس نیز بیان کرد: درباره شعر دفاع مقدس زیاد صحبت می‌شود، اما هیچ وقت از نقد این اشعار چیزی گفته نمی‌شود و کتاب‌ها و آثار در این حوزه کم است ‌و این جلسات کمبودها را پر می‌کند.
‌وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را فرصتی دانست برای شعرای جوان که جنگ را تجربه نکرده‌اند و از شیشه تلویزیون و کتاب‌های دفاع مقدس کم و بیش در مورد جنگ شنیده‌اند.
جعفریان اظهار کرد: امیدواریم این فرصت‌ها بتواند شاعران را در محک زدن اشعارشان یاری و کمک رساند.
وی جلسات فوق را پربار ارزیابی کرد و گفت: حتی در مقایسه با جلسات مشابهی که در مرکز برگزار می‌شود، این جلسات از محتوای پربارتری برخوردار است.
جعفریان با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که شعرهای دفاع مقدس کلیشه‌ای شود، اظهار کرد: باید شیوه‌های جدید را برگزید، شاعر باید خلاقیت زبانی داشته باشد و واژه‌های جدید را خلق کند و یا اینکه در حوزه‌ زبانی کاری کند که متفاوت از بقیه دیده شود.
وی خاطرنشان کرد: گرچه نسل امروز تمام جنگ را از پنجره تلویزیون و کتاب شنیده و احساس کرده‌اند، اما امروز شعرا باید از شاعران پیشین رد شوند و این اتفاق حتماً می‌افتد و ‌شعرهای بدون کلیشه‌‌ای خلق می‌شود.
یادآوری می‌شود، این کارگاه که به‌صورت گروهی برگزار شد، شاعران به خواندن اشعار خود پرداخته و در ادامه اشعار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

captcha